r.giggs Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei Var ute i dag å kjørte en 4x4 intervall etter en ukes tid med sykdom. Når jeg sjekket pulsklokken min senere så jeg at maxpuls under et av intervallene var på hele 216 slag pr min. Maxpulsen min er målt til 196 altså snakker vi 20 slag over? Noen som har peiling på hva det kan være? Sikkert drittklokka som er ødelagt Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 om du trener mye for å så ta en uke pause kan pulsen stige noen hakk, selv om det i dette tilfelle var litt ekstremt. det skal gjevne seg fort ut iallefall. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det hender pulsen kan gjøre et falskt hopp på klokka ved f.eks litt dårlig kontakt e.l. Har selv opplevd å hatt 293 i puls på vei opp stoltzen i bergen. Vel var eg sliten men... Da vet eg at eg hadde løftet på beltet for å justere litt på plasseringen, og ser på det som grunnen. Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 hehe det var ekstremt ja... ja kan umulig være reelt så sikkert bare litt kontakt feil Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Men 216 er et veldig godt mulig tall for makspuls for en i rundt 20. Nå vet ikke eg hvor gammel du er, men det er ikke usannsynlig. Mulig du har målt litt dårlig den gangen du målte den til 196? Hvis ikke er 20 slag over den målte makspulsen litt ekstremt... Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Men 216 er et veldig godt mulig tall for makspuls for en i rundt 20. Nå vet ikke eg hvor gammel du er, men det er ikke usannsynlig. Mulig du har målt litt dårlig den gangen du målte den til 196? Hvis ikke er 20 slag over den målte makspulsen litt ekstremt... Er 19 år, fulgte en metode fra nrk hvor det stod: En mer omfattende variant er et løp på først fem minutter, hvor du blir skikkelig tungpustet på slutten. Likevel skal du fortsatt ha mye krefter igjen. Deretter tar du to minutter aktiv pause, hvor du holder deg i bevegelse. Deretter et tre minutter langt løp, der du nærmer deg maks av det du kan klare. Ta så to minutter aktiv pause. Tilslutt løper du i tre minutter, hvor du tar deg helt ut. På slutten skal du ikke ha mer å gi. Da har du makspulsen din. Mulig det ble litt dårlig ettersom jeg nesten ikke hadde trente på flere måneder og at jeg hev meg rett i det når jeg kjøprte pulsklokke. Men prøver å få til 2-3 økter i uka:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå