Smurstafa Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Gå for biffen! Og finn en god rødvin til (hvis dere er gamle nok seff) Sartori Regolo 2005 er en norditaliener med mye fylde og smak, og passer PERFEKT til biff. En av mine absolutt favoritter. Fåes for 139,90 på nærmeste vinmonopol. Se etter den eneste vinen med svart/veldig mørk blå etikett i Italia-hyllene. Så.. Når det kommer til selve kvelden. Ikke lag maten før hun er der. Bare legg alt sammen klart til hun kommer, og begynn på matlagingen når hun har vært der i 10-15 min. Så skal dere lage maten sammen. Gi henne et par oppgaver (f.eks. lage salaten eller noe annet mindre sølete) som hun kan gjøre mens du steker biffen, baker potetene og lager sausen. Stek biffen på sterk varme i kryddersmør, gjerne sammen med champignon. Stek på den ene siden til saften begynner å sive ut på den andre siden, så snur du den og gjør det samme på andre siden. Da får du en biff som er sprø på utsiden, og god og saftig inni. (medium stekt) Dette tar ikke mer enn 4-5 minutter, så husk å planlegg så du begynner å steke biffen når det er 4-5 min til potetene er ferdig. Ved at dere begge bidrar til matlagingen vil det skape en nærhet og hun vil også føle at hun bidrar til kvelden, noe som bare bygger på kveldens positive atmosfære. Samtidig eliminerer den felles matlagingen den "pinlige" starten på kvelden som veldig mange opplever. Når matlagingen er ferdig er dere så komfortable med hverandre at kvelden kommer til å fyke unna. Når det kommer til atmosfæren, så kan du godt sette stemningen med litt dimmet lys og et stearinlys på bordet, men hold deg langt unna blomster, roseblader, romantisk musikk, etc som du ser på film. Det er altfor klissete for en first-date. Lykke til, og hold oss oppdatert på hvordan det gikk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Eg stemmer for biff eller ein anna kjøttrett. taco er litt...harry? Neida, mange som ville blitt glad for taco, men eg ville ikkje gått for det. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Biff er en sikker vinner uansett! Bakt potet og bernaise som du sa tidligere funker jo det og! Veldig enkelt å lage også. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Evnt. kjøp no fersk take away også dandere maten på tallerken slik at det ser ut som det er mekka av deg. Lenke til kommentar
mirgrot Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Legg roseblader som hu må følge inn til soverommet ditt! Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Veldig enig med de som sier IKKE TACO, greit det er godt, men det er veldig grisete, og altfor "vanlig", så om du vil lage noe spesielt for denne spesielle damen ville jeg nok gått for enten noe ovnsbakt laks eller kylling med ris, og en god salat. Det er lett å drite seg ut med oksekjøtt, at det blir for tørt/seigt/brent, fisk eller kylling er sikre vinnere Men siden hun har sagt ja til å komme på middag vil nok dette være suksess tilogmed hvis du lager grandiosa med ekstra ost. LYKKE TIL MANN Lenke til kommentar
Right Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Jeg kom over en veldig fin og grei måte å servere/lage taco på, for de som synes det er for grisete. Dessuten er det litt originalt og litt mer show-off enn at du har stekt kjøttdeig helt på egen hånd, liksom. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=&...t&p=6731988 Endret 27. mars 2009 av Right Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Satser på at jeg ikke er sent ute. Om du ikke er erfaren når det gjelder og lage mat ville jeg gått for taco. Selvsagt kan biff virke mer fancy, men er så utrolig lett og gå galt. Da står du der med mat som er ødelagt og mye penger tapt. En ting jeg ville gjort er og ikke krydre det så mye, om du ikke vet hun liker sterk mat da. Om hun ikke liker og ikke tåler sterk mat kan kvelden lett gå rett i dass Lenke til kommentar
pwned Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Bakgrunnsmusikk (lav) er også veldig koselig =) men forhåpentligvis får ikke TS med seg dette, siden han burde være et helt annet sted enn foran pc'n atm Lenke til kommentar
jamannen Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hold det enkelt. Stikk skjeer oppi en boks tunfisk, og et glass vann. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 disk opp med lasagne, hvitløksbaguett og en enkel salat litt hyggelig kan du gjøre det ihvertfall, noen stearinlys og no bra musikk Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Dersom hun er opptatt av å være sunn så er det ikke sikkert en stor klump rødt kjøtt (også kjent som biff) slår an, mer enig med dem som foreslår ovnsbakt kylling eller laks Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Tacoo er litt harry ja;P Enige med flere andre her som sier du bør kjøre på med lasagne. Vanskelig er det heller ikke. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Jeg stemmer også for taco. Da kan hun selv få velge hva hun vil spise av det som er servert! Grisete? Drypper? Da tror jeg det er noen her som trenger kurs i spising. Lasagne er veldig veldig veldig enkelt å lage. Kjøttdeig med krydder og saus. Legg pastaplater og kjøtt lagvis, strø revet ost på toppen (ikke ha platene som siste lag før osten). Sett i ovnen. Endret 27. mars 2009 av BeFs Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 går no ann å lage en liten buffet med diverse tapas også, tar tid ja men det er supergodt Lenke til kommentar
mirgrot Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Angående maten: ikke ta noe så obvious fetende. Det er egentlig ett fett hva maten er, så lenge hu kan være sammen med deg! Vær deg selv; din beste selv! Romantisk er godt i små doser; husk at du legger en del press på dama hvis du gir en rose med en gang hu kommer inn døra(ja dette var en overdrivelse). Ellers bare ha det gøy med matlaginga; foreksempel hviss du er god til å skjære kjøtt/salat, sett hu til å gjøre det mens du lærer henne! Bruk fantasien og improviser! Når man gjør ting med deg blir alt gøy! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Han er nok ferdig med middagen nå. Men ser ikke ut som trådstarter har vært her inne etter sitt siste innlegg. Han fikk altså ikke med seg flere forslag enn taco.. Endret 27. mars 2009 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
mirgrot Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Han er nok ferdig med middagen nå. Men ser ikke ut som trådstarter har vært her inne etter sitt siste innlegg. Han fikk altså ikke med seg flere forslag enn taco.. Greit greit:) få en eller annen moderator til å stenge tråden da;) Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Nei, vi må få høre hvordan det hele gikk først. : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå