Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Hvordan slår man av brannmuren i praksis? Må man inn i configfiler eller registry for å redigere APN til internet.public eller er det en enklere måte? Kan man kontakte Telenor og be de slå av brannmuren? Skal engentlig bare forwarde en port, men det ser ut som at det er enten eller? Endret 28. mars 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Har endret begge profil-filenes APN til internet.public nå (måtte sette attrib -r først). Det hjelper ingenting dessverre... OS er Win-XP og bruker en USB-dongle på PC. Ringte 05000 og snakket med en som visstnok hadde peiling i dag. Først sa han at de ikke hadde noen brannmur... inntil jeg fortalte han at det var sperret. Så fortalte jeg han at jeg hadde prøvd å legge inn APN internet.public og da sa han at dette ville gi meg internett-IP. Jeg hadde forøvrig ip som startet med 77.xxx før og etter jeg la inn parameteret i profile.plx. Er det noen som har åpne porter med Telenor mobil? Jeg kan da umulig være den eneste som sliter med dette? EDIT: Problemet ble løst etter jeg oppgraderte software fra Telenor mobilt bredbånd 2.0x til 3.0x. Der kunne man legge inn APN direkte i programmet og brannmuren forsvant som dugg for solen :-) APN endret jeg fra telenor til internet.public Endret 28. mars 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå