Gå til innhold

Politianmeldt


Danko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble truet med anmeldelse av en gammel dame en gang pga. hærverk. Vi var 3 stk. som fant ut at vi skulle bruke opp de siste nyttårsrakettene våre på postkassene hennes (2 stk), og vi brukte selvfølgelig bilen min som fluktbil. Dessverre så var naboen ute og kasta søpla akkurat da, så han noterte skiltnummer og sa fra til gamla.

 

Angrer fremdeles på at vi var såpass barnslige da.

Lenke til kommentar

Haha! Jeg har min necro record på 7 år jeg og :!:

 

En klassekamerat (ja, han har tatt seg sammen) skulle anmelde meg for å ta bilder av hen mens vi spiste lunch i 8.klasse! Han tok mobilen min, prøvde å knekke den samtidig som han kløyp meg i kinnet og sa: "JEG SKAL ANMELDE DEG!!" Vi ler av det idag mens han er litt flau av det :cool:

Lenke til kommentar

Kjørte du bil kan jo ikke det være mer enn 2-3 år siden?

Stemmer det. Var første vinteren etter at jeg kjørte opp. Bilen var registrert på pappa :thumbdown:

 

Shit. Fikk du høre noe i ettertid?

Fikk høre nok av pappa da jeg kom hjem. Politiet hadde ringt han og beskylt ham for hærverk.

Men jeg og de medskyldige kompisene mine, dro innom gamla dagen etter med blomster og beklaget på det sterkeste. Var nesten verre det enn og få kjeft fra pappa. I tillegg til at vi måtte sette opp nye postkasser mens naboen hennes sto og glana stygt på oss fra kjøkkenvinduet.

 

Aldri mer :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jepp. Anmeldt folk to ganger. Ene gangen pga. jeg ble frastjålet lommeboken. Jeg anmeldte ikke med en gang, men rapporterte kortet som stjålet i banken med en gang. Om lag en måned etter finner jeg ut at det er trukket 5000 kroner fra kontoen min. Jeg går ned i banken og finner ut hva som har skjedd. Tyven har gått inn i banken med mitt gamle bankkort som er rapportert stjålet. Han spør hvor mye penger han (jeg) har på konto, får beskjed om litt over 5000, og tar da ut 5000. Han signerer med blokkbokstaver, staver navnet mitt feil og lignet ikke på meg i det hele tatt. Likevel fikk han tatt ut pengene. Da anmeldte jeg han. Fikk selvsagt tilbake pengene veldig kjapt fra banken, men fikk ingen ekstra erstatning eller beklagelse. Hvis noen lurte, så var dette i Handelsbanken.

 

Andre gangen er litt mer drøy. Jeg og to kompiser hadde vært på det lokale kjøpesenteret i en lunsjpause fra skolen. På vei tilbake blir vi blokkert av en svart gammel Audi. Vi tuter, de tuter tilbake og viser fing til oss. Vi er "kul" og tuter tilbake, kjører forbi de og viser fing tilbake. Det skulle vi ikke ha gjort. De legger seg bak oss og følger etter oss. I begynnelsen skjedde det ikke stort, men vi skjønte ganske kjapt at de var etter oss, da jeg (som kjørte) testet de litt. Kjørte tre runder i rundkjøring, og de fulgte etter. Da begynte kampen om å komme seg unna. Vi var kommet ganske nær skolen, og jeg var nokså godt kjent i området. Til tross for at vi satt i en gammel opel som gikk rævdårlig, klarte jeg faktisk å riste dem av meg! Jeg lurte dem da jeg kjørte rundt et lite bygg inne på skoleplassen. Det var faktisk ganske awesome, helt til jeg fucket alt opp på vei ut igjen. I stedet for å svinge ut mot hovedveien, kjørte jeg lengre inn i industriområdet ved siden av skolen. Etter noen få meter endte vo inne i et mørkt parkeringshus med kun én inngang/utgang. Vi fikk panikk og jeg rygget som et helvete for å komme ut, men da stopper bilen og blokkerer oss inne i det mørke parkeringshuset. Alle oss hadde hjertebank til tusen. :D

 

To karer smelte opp dørene på Audien og kom gående mot oss. Jeg hører han ene i baksetet låser døren, og jeg låser min dør, som låste alle dørene på bilen. Vi ser at han ene trekker frem en pistol og tar ladegrep på den. Nå var vi alle mer eller mindre i "shit in my pants"-stadiet. Jeg ruller ned vinduet kanskje 1-2cm for å snakke med personen som kommer til min side. Vi snakket om situasjonen som startet det hele, nemlig tutingen på dem da de blokkerte oss. Selvsagt beklager jeg veldig for alt jeg gjorde og nikket og smilte nervøst. Endte heldigvis opp med å få en "advarsel" fra de, ettersom vi var så ung, så gikk de. Etter vi så de kjøre, måtte vi sitte i bilen et par minutter. Jeg tror det gikk 2-3 minutter før noen av oss sa et eneste ord, og fyttihelvete for en hjertebank jeg hadde! Uansett, det gikk heldigvis bra til slutt. Vi valgte faktisk å ikke anmelde dem. Det var ikke før noen uker etter da jeg leste om et væpnet bensinstasjon-ran der beskrivelsen av både folkene og bilen passet perfekt, at vi valgte å anmelde hendelsen. Etter det har det ikke helt vært det samme å få hovedlyktene fra en svart Audi opp i ræven når jeg er ute og kjører. :D

Serøst? tok han en ekte pistol mot deg? hva han voksen? hvorfor anmeldte du ikke idioten?

Lenke til kommentar

Det jeg synes er morsomt er at det jeg husker desidert best, er stillheten i bilen mens vi alle ser i speilene at de kommer gående mot oss. Det er helt stille, ikke en lyd. Så hører jeg et "klikk" fra baksetene. Det er ene kompisen min som låser døren sin. Ingen av oss har sagt et eneste ord, men på rent instinkt låser jeg også døren som lager den samme lyden, etterfulgt av den særegne lyden av mekanikken i sentrallåsen som låser alle dørene. laugh.gif

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...