HOHOHOHO222 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei, har slitt endel med at audacious klikker så jeg bestemte meg isted for å installere Sonata. Men, når jeg skal legge til musikk så får jeg det ikke til. Jeg lurer på om jeg kan ha feil directory eller noe lignende? Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det står at Sonata ikke er tilkoblet MPD. Er MPD satt opp rett? Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg vet ikke.. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Sonata er kun en klient. Riktig som qweac sier, er MPD som er musikkspilleren og behandler filene. Sonata (eller en hvilken som helst annen mpd-klient) sender bare komandoer til MPD og ber den spille. Den enkleste klienten er MPC, og da har du kommandoer som: mpc play, mpc next osv.. Hvis du vil bruke sonata må du nok se etter en guide til å sette opp MPD. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvis du bare vil ha en enkel og god musikkspiller kan jeg anbefale Banshee. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Viser seg at dette var mer avansert enn jeg trodde ja. Jeg prøver ut banshee isteden edit: likte ikke helt banshee. Tips til winamp lignende programmer? Endret 27. mars 2009 av snaffle Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Tror xmms er noe lignende winamp. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Ja, men er gammel og videreutvikles ikke lenger. Audacious er nyere. (en fork av xmms) Endret 27. mars 2009 av Smif Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) XMMS fungerer, hvem bryr seg om den ikke utvikles lengre (den spiller lyd, den har playlist, holder i massevis). BMP er en GTK2 version av XMMS, denne utvikles heller ikke lengre. Audacious (er en fork av BMP) hadde trådstarter allerede problemer med, så den skal jeg ikke anbefale. Selv bruker jeg gnome-mplayer, enkel og grei. Endret 27. mars 2009 av olear Lenke til kommentar
Smif Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Ahh.. må lære å lese førsteposten flere ganger Vlc da? Til mer "avansert" bruk bør du teste ut amarok også. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 amarok og audacious klikker hele tiden, så de programmene vil jeg ikke ha. Og Vlc blir litt for smipelt for min smak. Jeg er ute etter noen lik winamp, jeg trenger ingen tekster, bilder eller lignende, jeg vil bare ha lyd, playlists, og er greit utseende. Brukervennelighet er også fint. Får ikke til å innstallere xmms.. :/ Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Sjekk om du finner BMP (beep-music-player) i pakkesystemet (ikke BMPx). Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Om du ønsker en enkel spiller som ikke er fyllt opp med masse fancy funksjoner burde du prøve Goggles Music Manager. Om du ønsker en med samme layout som gamle Winamp har jeg ikke sett en slik spiller som fortsatt er aktiv. Men leter du lenge nok finner du kanskje en. Endret 27. mars 2009 av Ördög Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hva er så spesielt med den da? Ser ut som alle andre musikkbibliotek, bare at denne mangler funksjoner og er skrevet i et sært toolkit. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Det er ikke noe spesiellt med den bortsett fra at det er en enkel, responsiv og en lettvekter. Har selv prøvd den og synes den gjør en bra jobb (men holder meg til mpd). Selv om den ser ut som "alle andre musikkbibliotek" mener jeg ikke det er en negativ ting. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Den var rimelig responsiv, men har ikke pr0vd med hele biblioteket. Hadde ikke faatt med meg den tidligere. Kanskje ta en kikk paa Consonance Den ligner ikke akkurat paa winamp, men er lightweight. Repo for ubuntu finner du HER! Endret 28. mars 2009 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Consonance virker greit, installerer nå Kommer med edit etter å ha prøvd den ut litt. Prøver ut goggle sin om jeg ikke liker denne.. edit: Likte ingen av dem, faen så kresen jeg er Endret 28. mars 2009 av snaffle Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Du er ikke kresen Som sagt tidligere, hvis du ikke vil ha musikkbibliotek, velg XMMS, BMP eller GNOME-MPlayer. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Fant ikke BMP, kun BMPX og den likte jeg ikke. XMMS har jeg ikke klart å få installert, men jeg tror kanskje jeg liker den... GNOME-MPlayer funket veldig fint, og jeg kommer nok til å bruke den fremover. Tusen takk for hjelpen og raske svar alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå