Gå til innhold

Bytte av operatør: Bare Tele2 _så_ agressive ?

Anbefalte innlegg

Jeg ventet halvveis på det; at Tele2 skulle kontakte meg for bytte til OneCall - de har tatt strupetak for bytte før. Jeg opplevde dama som ganske pågående da hun i tonen "forlangte" å få vite hvorfor jeg forlot selskapet, bekreftelse på at det var til OneCall, hvilket abonnement jeg skulle ha der. Det var noe med tonen i hele opplegget.

Jeg kunne bare sagt "det har du ikke noe med" eller lagt på, men jeg tok meg tid til å forklare litt ut av det rotet i kundeservicen jeg hadde opplevd (måtte to ganger sende mail med bevis på at jeg hadde betalt en regning m.m.), at OneCall kom omtrent ut på likt i pris og at jeg foretrakk Telenor-dekning. Det kom selvsagt ikke noen beklagelse eller innrømmelse fra dama.

Nå er det ikke så ofte jeg bytter selskap akkurat og lurer derfor på om mange andre kjører samme opplegget ? En evt. neste gang legger jeg bare på.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også nettopp bytter fra Tele2 til Djuice Nonstop fordi jeg sender utrolig mye sms og ringer veldig lite. At Tele2 har sendt meg purringer på regninger som har blitt betalt, og til og med sperret mobilen min for utgående anrop på purringens forfallsdato ga meg ikke akkurat lyst til å fortsette som kunde hos dem.

Jeg har heldigvis ikke blitt oppringt, men fikk en sms som lød :

Vi har mottatt en bestilling om overførsel av ditt mobilnummer til en annen operatør. Du kan unngå dette ved bruk av angrerett på bestillingen.

Håper dette er det siste jeg hører fra Tele2 :whistle:

Lenke til kommentar

De ringte vel fordi de var rimlig sikre på at du kom til og komme billigere ut av det dersom du forsatte med Tele2. Noe som forsåvidt er hyggelig og en fordel for dere begge, men de tenkte nok ikke så mye på at det var Telenor dekningen du var ute etter.

Enig i at hun kunne brukt en hyggeligere tone enn det som kommer frem her, men som nevt over så er det jo mulig hun hadde en dårlig dag på jobb, som også må være lov en gang i blant.

Jeg tror heller ikke det bare er Tele2 som gjør det på denne måten, hørt flere som har hatt opplevelser med mindre hyggelige selgere etter at de har bestilt operatørbytte.

Lenke til kommentar

Dette er helt normalt. Tele2 ansatte har nok fått i oppgave å ringe rundt til alle som sier opp pga. de ønsker å vite hvorfor de mister kunder, de ønsker altså å forbedre seg, og det er vel bra? Problemet her er nok at den Tele2-ansatte som du traff på hadde nok en dårlig dag og da kan de kjapt oppfattes negativt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også en tlf fra Tele2 når jeg byttet til onecall. Jeg forklarte at det var fordi at Onecall hadde mye lavere priser per MB nedlastet. Tele2 karen hadde forståelse for byttet mitt og hele samtalen forløp på en hyggelig måte.

Endret av Lore
Lenke til kommentar

Jeg ble ringt av Telenor da jeg byttet for en del år siden. Han spurte hvorfor, jeg sa at operatøren jeg byttet til (var vel Noextras da) halverte prisene mine på alle punkter, og jeg var ikke interessert i tilleggstjenestene som jeg ikke lenger ville ha tilgjengelig (f.eks. tvilling-SIM). Han var hyggelig, ikke noe problem i det hele tatt.

Ble også oppringt av en selger for 1-2 år siden (på tross av reservering, men) som spurte om jeg ville ha billigere mobiltelefoni. Gjerne, hvis du kan matche OneCall Faktura, svarte jeg, og han la rimelig raskt på.

Lenke til kommentar
De ringte vel fordi de var rimlig sikre på at du kom til og komme billigere ut av det dersom du forsatte med Tele2. Noe som forsåvidt er hyggelig og en fordel for dere begge, men de tenkte nok ikke så mye på at det var Telenor dekningen du var ute etter.

Enig i at hun kunne brukt en hyggeligere tone enn det som kommer frem her, men som nevt over så er det jo mulig hun hadde en dårlig dag på jobb, som også må være lov en gang i blant.

Jeg tror heller ikke det bare er Tele2 som gjør det på denne måten, hørt flere som har hatt opplevelser med mindre hyggelige selgere etter at de har bestilt operatørbytte.

Jeg sjekket telepriser.no og faktisk kom One Call Faktura bedre ut med det ringemønsteret jeg la inn vs Tele2 Sheriff (ikke store forskjellen da; kr 44 vs 49.-), men som nevnt det var andre grunner enn prisen. Husker forrige gangen også som en ganske pågående samtale og sammen med et sabla kundebehandlingsrot har selskapet gitt meg et dårlig image. Greit - jeg kan ha vært en uheldig kunde.

En ting jeg er spent på er hvor lenge de klarer å holde på Sheriff-tilbudet.

Lenke til kommentar

Byttet fra Tele2 familie abb. til ucan2 grunnet at hele familien med mine søsken og foreldre hadde dette og det var aldri aktuelt med felles regning på alle oss.

Hadde jo familieabb. dvs at mitt nummer og kona sitt stod i mitt navn.

To ganger ringte det en fyr på mitt nummer og eg forklarte ene gangen grunnen og alt var helt greit. Andre gangen sa eg at de hadde ringt før og spurt om det samme. Da beklaget han. Alt høflig og fint.

Men så begynte de å ringe til kona sitt nummer. Første gang så sa eg at de hadde jo allerede ringt til meg, og eg skjønte ikke kaffor de ringte til mitt andre nummer for å spør om det samme.

De tre neste gangene ringte de til kona, og siste gang eksploderte hu i telefonen. Man blir litt lei av slike telefoner.

Så eg tok en telefon til kundeservice, fikk navnet han, og holdt han ansvarlig for at det nå skulle bli slutt på telefonene til BEGGE numrene. Stakkaren som fikk skyllebøtta på kundeservice var jo uskyldig, men beklaget høflig.

Tviler igrunn litt på at det er Tele2 selv som tar disse telefonene. Hele greia minner om agressivt telefonsalg, og de tar jo ikke "nei for et nei."

Eg vet ikke om valget om å skifte kommer til å bli billigere for oss uten å prøve det. Og nå kan eg ringe så mye eg vil hjem til gamlingene. Før måtte eg bruke IP-telefonen. Den er nå sagt opp. Det må jo inn i regnestykket det også.

Lenke til kommentar

Ble oppringt av en dame fra NetCom for noen uker siden da jeg hadde gått over til OneCall til fordel for NetCom. Etter noen spørsmål rundt forbruk og konluderte hun med at NetCom ikke hadde noe bedre å tilby, og ønsket meg en fin dag.

Hyggelig at de faktisk er ærlige og ikke kun er ute etter å selge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...