Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Stabil overklokking stock E8400 - HJELP!

Anbefalte innlegg

Jeg kjører min E8400 På 3.4GHz med staldar kjøler 24/7, kjørrte på 3.6Ghz en stunn men Tempen på CPUn lå på Idele:48*C Loade: 60*C til 72*C.

Idel temp på 3.4GHz nå liger på 39-40*C og Loade 62*C MAX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Ok, har nå fått satt inn en Xigmatek HDT kjøler som jeg fikk anbefalt. Har før bare kjørt på 3.3 ghz uten å stille på volt med standardkjøler. Ser ut til å funke greit.

Inne på CPU-Z ser jeg at DRAM frequencity er på 400 mhz? Betyr dette at rambrikkene mine kun kjører på 400 mhz? :O

Det var et skikkelig slit å feste kjøleren da. Skikkelig vanskelig!

Lenke til kommentar
Ok, har nå fått satt inn en Xigmatek HDT kjøler som jeg fikk anbefalt. Har før bare kjørt på 3.3 ghz uten å stille på volt med standardkjøler. Ser ut til å funke greit.

Inne på CPU-Z ser jeg at DRAM frequencity er på 400 mhz? Betyr dette at rambrikkene mine kun kjører på 400 mhz? :O

Har du DDR2 ram må du gange 400Mhz med 2 for å få rett hastighet. ;)

Lenke til kommentar

Har du DDR2 ram må du gange 400Mhz med 2 for å få rett hastighet. ;)

Aha, da skjønner jeg! Takk :)

Lenke til kommentar

Provde meg igjen jeg. Det gikk ikke saa bra hele greia klikka naar jeg skulle ha den til aa kjore paa 3.6 ghz. Jeg stilte opp volten fra default til 0.0125 elns. Jeg skjonte ikke helt. Ihvertfall startet ikke pcen s[ jeg tok ut batteriet paa hk og satte det inn igjen. Da funket det igjen. Forovrig er standardvolten 1.2 naa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...