Reshey Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Bestillings bekreftelse på mail 16.02.09 Avbestilling pr tlf og mail 02.03.09 Bekreftelse fra xgame.no på avbestilling 03.03.09 20.03.09 mottar jeg varen (et dataspill) som jeg i mellomtiden har kjøpt et annet sted. Har de rett til å sende meg en vare som de har bekreftet at jeg har avbestillt over to uker tidliggere? (Fikk bekreftet at varen ikke var inne på lager ved avbestillingstidspunkt) Kan jeg kreve at de dekker retur for varen? Må jeg betale retur for denne varen? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Bestillings bekreftelse på mail 16.02.09Avbestilling pr tlf og mail 02.03.09 Bekreftelse fra xgame.no på avbestilling 03.03.09 20.03.09 mottar jeg varen (et dataspill) som jeg i mellomtiden har kjøpt et annet sted. Har de rett til å sende meg en vare som de har bekreftet at jeg har avbestillt over to uker tidliggere? (Fikk bekreftet at varen ikke var inne på lager ved avbestillingstidspunkt) Kan jeg kreve at de dekker retur for varen? Må jeg betale retur for denne varen? Så lenge du har fått kvitering på at kanseleringen var godkjent, enten via epost eller om de bekretet det via telefon, så har du ditt på det tørre. Og du skal da heller ikke betale for en vare du da ikke har bestillt. Du skal heller ikke betale for frakt. Men om du avbestillte varen for sent, og at den alt var sendt, så blir saken en helt annen. Lenke til kommentar
octopz Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Som snillekim sier vil dette måtte avhenge av om avbestillingen din kom inn til selger før de sendte den (og med det pådro seg kostnader for en bestilling du gjorde). Virker vel ikke veldig sannsynlig at varen var postlagt allerede da de bekreftet avbestillingen din 3. mars, så lenge varen kom frem først 17 dager senere. At du fikk opplyst at de ikke engang hadde varen på lager på dette tidspunktet støtter jo også veldig opp om dette. Slikt sett mener jeg at selger ikke kan kreve noe av deg. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Slik jeg ser det har du ditt på det tørre. Det er uaktuelt at varen har brukt over 2 uker i postgangen og de har derfor hatt mer enn god nok tid til å ikke sende deg varen. Når du nå har mottatt den ville jeg vært MEGET forsiktig med å sende den tilbake uten først å ha fått betaling for returportoen. Du kan be de sende deg en ferdig frankert konvolutt hvis de ikke ønsker å betale deg kontant. Jeg tror nok at det vil være et lang lerret å bleke å skulle få tilbakebetalt portoen i ettertid. Loven sier at du plikter på gjøre varen tilgjengelig for selger, noe du gjør gjennom å kreve at de forskuddsbetaler frakten. Endret 30. mars 2009 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå