Gå til innhold

[Løst]Effektiv Trening RYP

Anbefalte innlegg

Går det ikke ann å bruke Ryp på alle muskel treninger??

Jeg har lagt opp ett 6 uker opplegg nå.

Da trener / bruker jeg : nedtrykk, bryst, skuldre, biceps, lår (fremside), lår(bakside), rygg, mage, triceps..

Og det fåregår slik som dette: Jeg har satt det opp som 3 ganger i uken. for jeg trener 3 ganger i uken, og går gjennom disse treningene hver gang jeg trener.

Jeg starter med 70% av det jeg makser på 10rep. og neste treningsdag legger jeg på 5%, og neste gang igjen, 5% til.

Eksempel: Bryst: mandag: 50kg onsdag: 55kg Tirsdag: 60kg.

Går det ann å gjøre dette? er det en bra og effektiv trening for muskler av volum og styrke?? hva bør jeg forandre på?? går det ann å trene alle disse styrketreningene med dette opplegget jeg har laget?? vær snill å skriv en god tilbake melding.

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk at 5% av 50kg ikke er 5 kg :) Viss du følger RYP, så skal det være bra det.

tn.no -> forum så finner du en excelfil, som du kan skrive inn 10RM, og så regner arket ut progresjonen for deg.

Ja vet. men vektene nede på treningssenteret er jo bare 5-10-15-20 osv

Lenke til kommentar
Er det et lite treningssenter? Det pleier å være 1.25kg- og 2.5kgvekter også.

Nei det er passe stort. men på maskinene er det helst bare 5 kilo .

Men har noen av dere peiling på om det går an å forlenge RYP??,, det visr jo at det skal vare 6 veker, men fu8nker det fint om jeg gjør om dette til 3 måner ?`? og øker med vekter etterhvert?? vil dette vere effektivt??

Lenke til kommentar

Det skal være 1kg klosser som du kan legge på apparatene.

Du burde ikke trene samme program mer enn seks uker. Variasjon er viktig :) Kroppen vil venne seg til programmet. Du kan kjøre RYP grunnprogram i 6 uker, ha 1 uke fri, og kjøre muskelvekst i 6 uker. Det blir til sammen 3 måneder.

Lenke til kommentar
Det skal være 1kg klosser som du kan legge på apparatene.

Du burde ikke trene samme program mer enn seks uker. Variasjon er viktig :) Kroppen vil venne seg til programmet. Du kan kjøre RYP grunnprogram i 6 uker, ha 1 uke fri, og kjøre muskelvekst i 6 uker. Det blir til sammen 3 måneder.

Viss jeg ikke tar en uke fri fra trening, og heller trener med noe utenom Ryp i den ene uka jeg liksom skal ha fri, og så starter på RYP igjen etterpå... går det? er det effektivt eller?

Har lust til å trene aenhver dag helle tiden :),,, Men med den mest effektive treningen da ofc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...