Xsandri Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Hallo! jeg er en gutt på 16 som går med nokså baggy klær. Jeg har sett på flere threads her at mange misliker at folk bruker baggy klær - hvorfor det egentlig? er det stygt eller noe? Selv så synes jeg det er mye mer konfortabelt å ha litt 'løse' klær, for det er så mye mer behagelig når det gjelder sommeren og sånt. Pleier å ha ganske baggy bukse, og veldig baggy t-skjorte. Jeg Hadde håpet at vi kunne brukt denne tråden til å diskutere rundt det med hip hop klær? Dere er velkomne til å skrive at dere liker det, eller at dere synes det ser rett og slett helt forjævlig ut. Bare... vær så snill - Begrunn hvorfor du synes det! selv så føler jeg meg vel nesten litt mote-avhengig (flaut å si siden jeg er gutt) Men jeg elsker å matche klær og sånt. Gjerne fortell hva dere synes er positivt, og begativt om hip hop klær, og hvorfor! Mvh, meg Endret 26. mars 2009 av Xsandri Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Jeg bruker baggy joggebukser. Kun. Men t-skjorter som "passer". Er det kjølig drar jeg på meg en hettegenser. Bryr meg ikke så fælt mye om hva folk synes om det, siden det er de klærne jeg trives i. Endret 26. mars 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Homme Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 "hip hop-klær" = not Streetwear = hot Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Folk kan gå med så my baggy klær de vil, så lenge jeg slipper! Eneste jeg stusser litt over er alle disse som har baggy klær i skibakken. Må da være mye enklere å ta alskens triks hvis du har klær som passer? Lenke til kommentar
Xsandri Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 "hip hop-klær" = notStreetwear = hot hvorfor? Lenke til kommentar
Homme Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Fordi det jeg kategoriserer som "hiphop-klær" baserer seg på altfor store plagg (ikke oversized, mad baggy) og rett og slett stygge klær, i motsetning til den roligere og litt mer dempete streetwear-stilen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det har normalt med alderen å gjere. På ungdomsskulen var det inn å gå med hip-hop-bekledning. I dag synest eg det ser fabelaktig tåpelig ut. Det er dermed ikkje sagt at ingen over 18 går i sånne klede, men min erfaring er at det er langt færre enn dei som er under 18. Folk skal få gå i kva dei vil, men eg synest ikkje det er fint. Eg var i Tyskland for nokre år sidan, der var det svært mange som gjekk i hip-hop-klede, mykje fleire enn i Norge. Å finne klede som ikkje var for store var og ein ganske stor utfordring. Alt var rett og slett baggy og stort, det vart difor begrensa med innkjøp. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 "hip hop-klær" = notStreetwear = hot Trenger vel ikke si så mye mer. Baggy er ikke noe pent. Lenke til kommentar
Xsandri Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Så... liksom.. etter hvor gammel jeg blir så forsvinner den 'baggy' stilen da eller? Synes det er så utrolig behagelig nå men... i det siste har jeg hatt mer og mer lyst på svart skinnjakke da. haha Så hvis en 25-40-åring går med baggy klær så vil han bli sett på som en raring eller noe? Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Folk kan gå med så my baggy klær de vil, så lenge jeg slipper! Eneste jeg stusser litt over er alle disse som har baggy klær i skibakken. Må da være mye enklere å ta alskens triks hvis du har klær som passer? Nei, man får beveget kroppen litt mer og enklere inne i de baggy klærne.. Jeg har selv prøvd å først trikse med mindre baggy klær, for så å gjøre det samme med baggy, og det er mye bedre med baggy. Dessuten føles det mye mer komfortabelt med litt baggy klær i skibakken.. Spørs jo litt HVOR baggy klær man har da. Hvis de er gigantiske og jakken går langt ned over knærne, da tror jeg det fort kan bli litt mer utfordrende å ta triks osv. Endret 26. mars 2009 av Eriqo Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Folk kan gå med så my baggy klær de vil, så lenge jeg slipper! Eneste jeg stusser litt over er alle disse som har baggy klær i skibakken. Må da være mye enklere å ta alskens triks hvis du har klær som passer? Nope, man får mye mer bevegelighet med litt baggy klær, man kan jo sammenligne med slim fit-jeans og joggebukser, hva er man mest bevegelig i? Edit: Altså samme som Eriqo sa, så innlegget hans nå Endret 26. mars 2009 av Jonas! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Litt baggy chinos og vanlig skjorte er win! Endret 26. mars 2009 av dePt Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg har ingenting imot baggy bukser. Dette er ikke joggebukser, men baggy dongribukser for eksempel kan være tøft. Så lenge de ikke har stygge logoer i knæsjfarger på seg, og er av god, pen kvalitet, ikke sånn utvaska tynn lyseblå dongrifarge. Man bruker baggy bukser fordi man vil ha mer fleksibilitet, og det er et kriterie jeg skjønner mange har. Med vanlige olabukser kan man ikke løfte beina ordentlig engang. Men det samme gjelder ikke t-skjorter, eller jakker. Man trenger ikke en jævlig stor t-skjorte. Man kan bevege armene like mye i en helt vanlig t-skjorte som ikke er for stor. De er laget av såpass mykt og fleksibelt materiale, at en baggy t-skjorte over en baggy bukse, ser overflødig ut. Derfor holder det med baggy bukser, og ellers vanlige klær over. Hvis du bruker baggy bukser og t-skjorte, så synes jeg at det ser ut som du har lånt klærne til storebroren din. Det er også en grense på hvor store baggy bukser skal være, jeg har sett en trend i enkelte miljøer at noen har veeeeeldig store bukser, sånn type åtte ganger videre enn beinet faktisk er, og det er bare tull. Det ble postet et bilde her for ikke så lenge siden, som jeg kommenterte, det så bare helt latterlig ut. Jeg synes at Hip Hop stil først og fremst er et opprør mot standarden i moten. "Jeg vil ikke ha de trange motebuksene, gi meg noe jeg kan bevege meg i" - dette føler jeg er prinsippet for Hip Hop klær, samtidig som de ofte har et mer sportslig preg. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 "hip hop-klær" = notStreetwear = hot Du pleier som regel være oppegående. Støtter denne! Lenke til kommentar
4FrntSTL Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 "hip hop-klær" = notStreetwear = hot må si meg enig her. Hvis du er typen som liker å se ut som en getto gangster fra new york passer ikke det helt inn. Ikke gå med store t-skjorter som når deg ned til knærne eller baggy jeans med masse juggel på. Ingen som synes det er fint, untatt 50 cent og den gjengen der. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Bevegelighet sier dere? Da er det på tide å kjøpe CHUCK NORRIS ACTION JEANS. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Bevegelighet sier dere? Da er det på tide å kjøpe CHUCK NORRIS ACTION JEANS. hahahaha! Ja, nesten så jeg må legge til side noen kroner for å få råd til den røveren der! Blir nok bevegelsene som blir problemet.. Er ikke helt på Chucks nivå.. Lenke til kommentar
Xsandri Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Så når man blir eldre så er det greit med baggy bukse, men bare dumt med baggy t-skjorte og sånt, etter hva jeg har lest i tråden Hva synes dere som er litt eldre om caps da? Sånn flatbrem caps tenkte jeg på slike som denne: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Omvendt etter min meining. Blant ungdommen er det greit med baggy plagg, ikkje fordi det ser fint ut, men fordi eg forventar det. Når dei derimot har bikka 20 synest eg det ser tåpeleg ut, i alle former og farger. Flatbrem caps topper heile kaka, det ser snodig ut. I lag med ein hip-hop-stil er det greit, men streetwear pluss flatbrem caps er jo total kollisjon. Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) baggy er greit for min del så lenge ikke jakka og genseren innholder alle regnbuens farger, men er vel det som er inn. olabukser med decals på er heller ikke noe fint. Endret 28. mars 2009 av Belfez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå