OAGT Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Bestiller titt og ofte kontorrekvisita på postordre. Hvordan fører man et slikt bilag: SUM kontorrekvisita: 318,- avslag - 112,- -------------------------------- Tot. etter avslag 206,- Frakt & håndtering 164,-(Her fant jeg mange forskjellige kto og bruke i regnskapet.?) ------------------------------- Totalt 370,- (Bet. VISA) K 1920 Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 D6800 370 D/K 2400 370 K 1920 Fraktoppkrav bokføres i regnskapet sammen med den varen som er kjøpt, og med samme mva-kode som selve varen. Eksempel: 1. Oppkrav ved kjøp av konvolutter til bruk i avgiftspliktig virksomhet. Både konvoluttene og oppkravet bokføres med mva-kode 1. 2. Oppkrav ved kjøp av vin til bruk som gave/representasjon. Både vin og oppkravet bokføres med mva-kode 0. Lenke til kommentar
OAGT Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Tusen takk, nå får jeg rettet opp masse feil! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå