Gå til innhold

bytte ut min laptop mot en m bedre batteri og muligens oppløsning

dTd

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har veldig lyst å bytte ut min laptop om dagen. For tiden har jeg denne som ikke er et år gammel ennå. Men jeg vil ha ny pga dette var litt impulskjøp og jeg tenkte meg ikke helt om, siden jeg hovedsakelig bruker pcn på skolen vil jeg veldig gjerne ha noe med et bedre batteri, en pc jeg kan bruke ca hele skoledagen... (skal sies at vi har korte skoledager, fra 2-6 timer) Den hp maskinen jeg har nå klarer seg omtrent 2 timer med balanserte batteri innstillinger og lysstyrke på ca 80%.

Så spørsmålet blir egentlig : Hvilke alternativer finnes der ute?

Vil gjerne bruke minst mulig penger, men siden jeg allerede har siklet over macbook, så får jeg vel si at budsjettet mitt blir på rundt 10k.

For å oppsumere prioriteringslisten:

1. Batteri

2. Mer eller mindre lik ytelse som jeg har nå

3. Bedre oppløsning men samtidig holde meg rundt 15"

4. Design

Jeg har selvfølgelig gjort litt research på forhånd men trenger fortsatt litt hjelp fra dere. Det jeg kom frem til ut i fra prisguiden og par reviews jeg har lest er at lenovo har passe fin batteri og oppløsning, men så er det ikke alle som har bra grafikk kort og JEG mener de er stygge. Så utenom lenovo kom jeg i følge prisguiden frem til at bare macbook som har batteri på over 4timer og cpu hastighet på over 2GHz samt over 2gig med minne... Samt toshiba, men mamma har en stk toshiba pc som dominerer av billig plast og batteriet ble utslitt på 123, samt at ho sliter med wlan... Så er meget skeptisk til toshiba...

BTW: jeg vil ikke høre noe diskusjon pga at jeg vurderer mac osv av fanboys/hateboys el hva enn det skal være, jeg er åpen for både mac og vanlig windows pc. Jeg vil bare høre noe som passer for meg med mine krav, og hittil ser det ut som mocbook er nærmest, samt lenovo men som sagt liker jeg IKKE designet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du er nødt til å gå opp til 17" skjerm for å få f.eks 1440x900 oppløsning, iallefall i den prisklassen du er ute etter.. Er det en fjellskole du går på, siden de tydligvis ikke har kontakter for strøm der? :p

Lenke til kommentar

ja tanken har vært innom hode ja ;P

men det hadde vært innmari deilig å fått opp oppløsninga også, og for eks Zepto Mythos A15 så jo aldeles flott ut for mine krav :D passelig design, batteriet ser ut til å være greit og 1680x1050 oppløsning... det ser kurrant ut egentlig :)

men skal undersøke litt på multicom også, og håper samtidig på flere innspill :)

*gå og håpe på at jeg finner en som vil kjøpe laptopen min (A), zepto maskinen så digg ut *

Lenke til kommentar

Ha bare i bakhodet at større ytselse/skjerm/oppløsning whatsover, vil si MER strøm :p

Ha bare i bakhodet at større ytselse/skjerm/oppløsning whatsover, vil si MER strøm :p Dessuten, så er iallefall min laptop, myyyeee tregere uten strømkilde, selv om jeg har stilt opp alt av ytselser på fullt.

Lenke til kommentar

jess klar over det :p

hehe, men zepto maskinen hadde faktisk 9cellers batteri også, så batterilevetiden så ikke værst ut, men leste par reviews samt brukererfaringer, og ble litt skeptisk... mtp kundeservice og slapt keybord...

Lenke til kommentar

Takker for enda et tips, skal definitivt vurdere den også, virka mye penere enn zepto, samt at dell kanskje leverer bedre kvalitet enn zepto?

Men ble 1920 x 1200 blir kanskje litt ekstremt på 15"? eller? har faktisk ikke sett 1920 x 1200 på en 15" før ;P en i klassen har dog 1680x1050 på en 15" det virker digg ihvertfal^^

Lenke til kommentar

ja, tror det, men kan bli litt vanskelig å finne en 15" med den oppløsninga? ;S

tviler på at de har den på en laptop i utstilling på elkjøp for eks :p

noen tips om hvor jeg kan prøve noe slikt først?

Lenke til kommentar
Jeg har ALDRI - NOENSINNE - sittet med en opplevelse at noe har for høy oppløsning. Eneste negative er at man føler man sitter foran en "leke-pc" neste gang man ikke har en høyoppløst skjerm foran seg.

Hehe, enig! Jeg kjøpte meg en 22" widescreen lcd som jeg kjører 1680 oppløsning på, og da jeg skulle prøve gamlingen's 15"er med 1024 oppløsning skjønte jeg ikke hvordan det gikk ant å bruke en slik pc skjerm xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...