madsc90 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg skal kjøpe ny PC, og tenker på den nye 15" laptopen til Multicom. I den forbindelse lurer jeg på om det er verdt å betale i overkant av 1000 kr for Vista, når jeg har XP lisens jeg kan bruke, samtidig som jeg har lyst til å installere Ubuntu / Mandriva til alt untatt spill. Det er jo også et alternativ å kjøre xp til W7 kommer. Hvilken løsning vil være smartest til denne PCen? Kun når det gjelder spillytelse og pris. Har noen noe argument for at jeg ikke skal velge linux (som manglende støtte for enheter i PCen). Vennligst ikke kom med usaklige, subjektive holdninger om Vista vs XP vs Linux. Takk Mads Lenke til kommentar
Asbjoern R Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hvor mye ram skal du ha ? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Linux kan du vel utelukke hvis du skal være en aktiv gamer? Nei det er ikke noen vits å bruke 1000kr på Vista nå. Bruk XP lisensen du har intill vidre og kjøp Windows 7 når det kommer ut. Selv kjører jeg Vista på den stasjonære og Windows 7 beta på laptoppen, og må si at selv om W7 er beta, så fungerer den godt og er raskere enn Vista helt klart. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 PCen skal brukes til surfing, lekser, spill, musikk osv. Det skal ganske enkelt være en altmulig-PC. På mitt nåværende oppsett kjører jeg dual boot, og bruker Ubuntu til alt untatt spill, som jeg har en egen XP-oppstart til. Det fungerer greit, og jeg gjør gjerne det på den nye også. Spørsmålet er altså om Linux ikke kjører skikkelig på maskinen. Vil jeg merke mangel på DirectX 10.x og 64-bit, eller er det så lite at jeg enkelt kan vente til W7? Husk at prisen er viktig. Takk Lenke til kommentar
Siege Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg vill brukt XP som tidligere nevnt. Windows 7 kommer jo snart ut. Selv har jeg Windows 7 Beta på bærbaren og det funker mye bedre enn Vista. Eneste minuset er at det er veldig ustabilt og har en tendenst til å få explorer til å slutte å funke som resulterer i at jeg må RS-e. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå