Gå til innhold

Nok en person som skulle hatt hjelp til lcd-valg - 32" ca 4000,-

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke den til:

- film/tv-serier

- PS2-spilling, wii-spilling

- koble til pcen (for å se filmer/serier. Trolig ikke for spilling)

- kabeltv (muligens digital? står på flyttefot, er ikke HELT sikker. canal digital iallfall)

Pris og bilde (såklart) er viktig ettersom jeg ikke har den tykkeste lommeboka.. Jeg vil ikke bruke mer enn 4000 etter planen. Da har jeg gått ut i fra at jeg ikke kan ha større enn 32", ettersom det trolig bare blir et par meters avstand mellom skjerm og tryne. KAN være at det kan gå med 37", men tror jeg blir sittende for nære da. Leste en plass at man skal beregne 10 cm avstand for hver tomme? så er jo allerede for nære såfall..

Jeg har vært litt rundt og kikket, og hadde egentlig bestemt meg for en jeg fant hos Datakjeden:

Samsung 32" - LE32A336 til 3890,-. (3688,- hos Lefdal, nett, 3679,- hos elkjøp. Mao - prisvinner:)

Syntes denne hadde fint og klart bilde. Men leste enkelte steder på forumet her at ikke alle mente den var så bra? Lg skulle være bedre.. nå har jeg ikke klart å finne den utstilt, så blir vanskelig for meg å sammenligne. Men samsung'en er billigere, og jeg har hørt mye bra om merket som lcd-tv.

Forøvrig er det en annen ting jeg stusser over med denne tven. Hos Lefdal og Elkjøp sier de at denne har kontrastnivå på 7500:1, mens datakjeden og samsung selv sier 15000:1. ..Vet noen hvem som har rett? (og om det har mye å si?:)

(eks: Lefdals produktinfo mot den jeg la ut fra komplett i stad, evt Samsung sine spesifikasjoner )

Ellers har jeg tittet på LG 32" LCD TELEVISION 32LG3000 som har vært nevnt flere ganger på forumet her. Men ser at responstiden er 8 ms (mot 6), samt at lyden er 7w og ikke 10 (!;p) i forhold til samsung sin 32". Koster 4090,- hos Komplett.

DinSide foreslo denne i budsjettprisklassen: Toshiba 32AV500PG, koster 3750,- på elkjøp.

Ramlet også over en 37 " som var mistenkelig billig, 4995,- 37LG3000

Da jeg ikke har noen som helst peil på dette selv, så håper jeg noen kan hjelpe meg.. Mulig ingen av disse er noe bra også, men det er dette jeg sitter igjen med etter en tur på Obs!, elkjøp, datakjeden, og en god del nettbutikker. Er det noen andre i samme prisklasse som er bedre så fortell meg MER enn gjerne :)

Endret av musikkguri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett har LG LG3000 på tilbud denne uken. LG3000 er trolig den beste 32" til under 4000 kroner. Du finner mange tråder her på forumet der folk har endt opp med denne skjermen :)

Hos Samsung bør man opp på 5-serien for å få skikkelig bildekvalitet. I tillegg er Samsung helt grusom på vanlig kabel-TV. Men akkurat på det punktet er det ikke mange LCD-skjermer som presterer noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...