Collinaa Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Satt og spilte WoW i forrige uke da PCen plutselig slo seg av. Når jeg skulle slå den på igjen fikk jeg strøm, men ikke skjermsignal - hverken via skjermkortet eller det integrerte. Dette var et relativt billig hovedkort, skjermkort og strømforsyning når jeg kjøpte alt for 1 1/2 år siden, så jeg gikk derfor til innkjøp av nye deler. Men det løste ikke problemet... Med et nytt skjermkort, nytt hovedkort og en ny PSU vil ikke maskinen slå seg på i det hele tatt denne gangen, og gjentatt feilsøking etterlater meg like blank. Kan det være at prosessoren er kilden til problemene her? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Sikker på at PSU'en din takler skjermkortet ditt? Kan være mulig årsak til at du ikke får slått den på. Har opplevd det med skjermkort selv engang. Satt et skjermkort jeg hadde liggende og slenge i pcen, den ville ikke skru seg på, prøv å start opp pcen uten skjermkortet og se om pcen fungerer da Velkommen til forumet! Natrich Lenke til kommentar
Collinaa Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 I det første oppsettet satt det et 6800 GS-kort med denne strømforsyningen. Denne gangen dreier det seg om denne strømforsyningen(500W) og et GTS 250-skjermkort. Minstekravet ifølge Nvidia er 450 W, så det skal vel takle det rimelig greit, selv på full load? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tipper det holder med rundt 500w om du ikke skal overklokke komponentene. Men regn ut selv; Anbefaler trådstarter lenken(e): Her kan du regne ut selv . Her kan du lese mer om merker og watt. I så måte. Glem heller ikke å ha oppdaterte drivere. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Trenger mer info om kortet, 250, noe mer? Natrich Endret 26. mars 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Collinaa Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Skjermkortet er et Gainward GeForce GTS 250. Kalkulatoren anbefaler meg en PSU med minst 440 Watt. Dette var riktignok med et 260-kort, da 250 ikke fantes i listen. Lenke til kommentar
Collinaa Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Ser at Chieftec blir regnet som lavkvalitetsforsyninger i den lista... En kompis kan eventuelt låne meg en 500 W av merket Seasonic, men er det da en risiko for å ødelegge den? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Regnet du ut hvor mye watt maskinen din trengte da? Om du låner en strømforsyning fra kameraten din vil ikke denne bli ødelagt med mindre du skulle klare å kortslutte den på andre måter (som er tvilsomt). Min gamle strømforsyning var forresten fra merket Seasonic, det er et kvalitetsmerke innen strømforsyninger. De har også som oftest innebygget overspenningsvern, så å sjekke med denne burde ikke by på problemer. Lenke til kommentar
Collinaa Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Forsøkte med Seasonic'en, men respons fikk jeg ikke Prosessoren, harddisken og dvd-rom'en er som nevnt ikke byttet ut, så da er førstnevnte kanskje det mest sannsynlige problemet her? Lenke til kommentar
Collinaa Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Noen idèer, folkens ? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hva har du prøvd siden i går da? Lenke til kommentar
Collinaa Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Nå har jeg egentlig ikke prøvd noe nytt etter at Seasonic-en heller ikke responderte, men jeg leste en tråd her nå nettopp hvor det kom opp noe sånt som at hovedkortet kunne være skrudd for hardt fast, så jeg tenkte å prøve det. Men har jeg rett i at en defekt prosessor kan forårsake problemet jeg opplever? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Merkelig at ingen har sagt dette enda: Ja. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Dette trenger ikke å være tilfellet i denne saken, derfor har undertegnede ikke nevnt dette. Kan selvfølgelig ikke utelukke noen 100%. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Dette kan vel skyldes flere forskjellige problem. Det beste da er å bruke eliminerings metoden. Du har allerede funnet ut at det ikke er strømforsyningen og ikke skjermkortet. Da er det sannsynligvis 1 av 5. Prosessor, HK, minne, skjerm eller skjerm kabel. Du bør få testet disse tingene separat i en pc du vet virker. HK er vanskeligst å få testet, så dette bør du ta til slutt. For hvis du da sitter igjenn med det så har du synderen. Frakobl også alle andre komponenter i pc'en som du ikke trenger.. Du kan også vurdere å skaffe deg en feilsøkings modul her MEN O.B.S Jeg vet ikke hvor godt disse fungerer, og kan ikke garantere at disse er gode. Har ikke sjekket opp i de enda, bare vurdert å skaffe meg en.. Endret 27. mars 2009 av knokle_85 Lenke til kommentar
Collinaa Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Tro det eller ei, men etter å ha løsnet litt på skruene startet den jaggu meg opp Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Har slike problem selv. Har du en link til de trådene som omhandle skrue tipset? Og var det en konklusjon til hvorfor dette ville hjelpe? Har slike problem selv. Har du en link til de trådene som omhandle skrue tipset? Og var det en konklusjon til hvorfor dette ville hjelpe? Lenke til kommentar
Collinaa Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Skruetipset fant jeg i denne tråden. Hvorfor det skulle hjelpe står det ingenting om, og ikke skjønner jeg det selv heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå