Gå til innhold

HTC Touch HD - surfing og datakostnader

soi

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter her med min første regning på min nye HTC Touch HD.

Det er ikke særlig artig, gitt at databruken er 99 % av regningen min - og jeg har ikke engang prøvd å bruke noe særlig data. Opplever til stadighet at "tastelåsen" går av og internettsider spretter opp (og her er det vel hauger av MB). Sliter med å "wappe" slik jeg gjorde på min gamle N958GB også. Åpner uansett Opera med (jeg antar) vanlige websider og hauger av data??

Trenger noen tips på hva jeg kan gjøre for å hindre latterlige datakostnader. Går det feks å fjerne ikonet for internett (jordkloden eller hva det nåe er..) fra desktoppen på telefonen, og på den måte hindre at jeg trykker meg inn på websider uten mening (i jakkelommen etc.)?

Veldig takknemmelig for innspill. :-)

Hilsen (nylig) fattig liten jente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff. Det hørtes jo unektelig kjedelig ut.

Jeg ville ha tatt en titt i tips & triks-tråden for HD. >Jonas< har postet en lang liste med snadder til HD, deriblant en annen type tastlås som lar deg låse telefonen på en langt sikrere måte.

Ellers så er det et par småtips som jeg har lært meg siden jeg begynte å bruke telefonen:

- Husk alltid på å holde inn "legg på" - tasten for å låse telefonen. Dette gjør at du slipper kjipe overraskelser når du har telefonen i hvilemodus i lomma. Det hjelper imidlertid ikke hvis du har fått et anrop. Da er det kun applikasjoner som den over som hjelper deg.

- Avslutt alltid Opera etter bruk. Da Windows Mobile multitasker så vil du kunne oppleve at hvis du bare bruker krysset for å lukke applikasjonen så betyr det egentlig at du bare gjemmer den. Applikasjonen er fortsatt åpen, og hvis du har f.eks. VG.no oppe, så refresher denne automatisk med jevne mellomrom. Hver refresh er godt over en megabyte...

- Bruk Opera Mini til "vanlig" avissurf. Den er raskere i bruk og overfører mye mindre data...

-KJ

Edit: Måtte gi opp formatering da det ikke virket... ;)

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Jeg oplevde faktisk dette selv og ringte htc suport for og finne ut hvordan jeg kunne nekte telefonen og bruke 3G/EDGE/osv. og bare bruke WLAN. fikke denne forklaringen(og det funker).

Start> Instillinger> Tilkoblinger> Tilkoblinger> Avansert> Velg Nettverk> Programmer som automatisk kobles til internett, skal...(den overste av de 2)> Så setter du den til "Mitt arbeids nettverk" isteden for Telenor/netcom/ hva du nå måtte ha.

HTC suporten er foresten den beste suporten jeg noen gang har brukt!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...