mungo Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei Jeg har kjøpt spillet via Steam. Tidligere hadde jeg to stk Club3D Geforce 7800GT i sli som slet med å kjøre spillet, da særlig med eyecandy. Fikk rett og slett ikke nok fps til å kunne spille det skikkelig i 1280x1024. Jeg gikk derfor i februar til innkjøp av nytt skjermkort, XFX GTX260 Black edition (666 MHz på GPU) og etter det har det aldri vært det samme. Etter kort tids spilling opplever jeg at spillet fryser og jeg må trykke ctrl+alt+delete for å avslutte det. Samme feilen både i XP Pro og Vista 64 bit. Jeg ble nødt til å bytte hovedkort her om dagen siden jeg flashet biosen til døde på det gamle kortet. Samme feilen med nytt hovedkort med annet chipset (nForce680 LT Sli og nå Intel P43). Har ikke testet i Vista etter reinstallasjon av nytt hovedkort og XP, men jeg antar det er samme feilen om jeg legger inn Vista på ny. Resten av hardware er: 4* 1 GB ram fra Corsair (Windows XP ser 3 GB) 2 stk Sata disker (ikke raid) Creative X-Fi Extreme Music lydkort Corsair 650 W PSU Jeg har siste drivere til all hardware, inkl DirectX. Har også testet med eldre driver uten at det hjalp. All hjelp verdsettes siden det lille jeg får spilt går glatt før det fryser og ser helt nydelig ut med eye candy slått på. Jeg har testet å sette hardware akselerasjon av lyd til basic (hakk nr 2 fra venstre) uten hell. Er det nye skjermkortet ødelagt? Jeg klarer fint å spille TF2 i timesvis uten problemer, men det virker ikke som om det krever like mye av kortet. Kan jo se om jeg får Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Har du kjørt memtest for å sjekke for evt feil på minnebrikkene? http://www.memtest.org/ Lenke til kommentar
mungo Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg skal teste det i kveld. Hadde vært greit om feilen lå der og ikke på skjermkortet. Mye stress og tid som går ved å returnere slikt. Takk for tipset Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Minnet kan som allerede uttalt være årsaken, men jeg ville også sjekket for varme. Har du sjekket hvor mye varmeutvikling maskinen din har? Om den blir svært varm vil den som oftest fryse slik du har beskrevet. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Har nå kjørt memtest og minnet var ok. Når det gjelder varme har jeg 3 120 mm vifter i kabinettet. Har tuniq tower 120 så cpuen er ikke den som blir varm. Som sagt startet problemet da jeg fikk det nye skjermkortet så jeg blir nok nødt til å returnere det til komplett. Takk for at dere prøvde å hjelpe meg Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Du er sikker på at maskineriet ditt mottar nok strøm? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Ja, jeg er sikker på det. Det er ikke så mye annet som står på denne strømkursen og jeg har en splitter ny 650w psu fra Corsair. Fyrte opp speedfan for å se hvor varm gpu ble før spillet frøs med alt av eye candy slått på. Det frøs ved 77°C og lyden går i loop. Temperaturen reduseres nokså fort etter at spillet fryser og ved idle er skjermkortet 50°C. Edit: Jeg har nå kjørt gjennom 3D mark 06 så jeg tror ikke varme eller strøm er noe problem. Enten en feil med skjermkortet eller så er det en eller annen sær innstilling som gjør at det kræsjer. Hva i alle dager kan det være??? Endret 29. mars 2009 av mungo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå