Xanitra Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hva skader pc mest>> La den stå på konstant, eller skru den av for hver gang? Jeg spør, for en kompis av meg sa en gang til meg at det er best å bare la den stå på, for det er visst en påkjenning for pc å starte opp hver gang. Nå spiller jeg litt, og sjekker mail mest. Men er ganske avhengig av pc, å bruker den ofte flere ganger om dagen. Så er det mest fornuftig av meg å skru den av for hver gang jeg har sjekket mail, eller spilt, eller holder det å skru den på om morgenen, for så å skru av skjermen når ikke jeg sitter ved den, og til slutt skru av hele greia når det er nattatid. Spør for lurer på hva som gir pc best helse allround. takker. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det kommer ann på hvor mye du bruker pcen. En harddisk blir sliten av å spinne opp/ned veldig mye, så om du sitter 5 min, skrur av, kommer tilbake etter 2 min, skrur på, sitter 3 min, skrur av osv hele dagen, så lar du den heller stå på. Men de blir også slitt ut om de står på 24/7, så tror du bare får finne en fin balanse som du selv føler er riktig. Du bytter garantert pc før disse faktorene spiller inn uansett, med mindre du er av typen "laptoppen min jeg kjøpte i 19hundre-pil-og-bue med windows 3.1 holder nok i 15 år til" eller kjører en server som brukes tungt Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 takk takk har en ekstern disk som jeg lagrer alt skole arbeid på.. så det er ikke noen krise om pc skulle streike i morgen, men greit å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå