Nuntun Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg vurderer å søke studiet informasjonssystemer neste år. Starter da men en bachelor, men kan ta en master etterpå. Har noen av dere noen tanker/erfaringer med studiet? Faginnhold: Studiet gir bred kompetanse i skjæringspunktet mellom informasjonsteknologi (IT), økonomi, organisasjon og jus. Det passer for deg som har interesse for anvendelser av IT og hvordan virksomheter kan utnytte teknologi på en effektiv måte. Studiet er lagt opp med en kombinasjon av forelesninger, praktiske øvinger i datalaboratorium med veiledning og prosjektoppgavejobbing. Det finnes enkle overgangsordninger til bachelorstudiet i informatikk både etter 1. og 2. semester. Stikkord: Databaser, maskin- og programvare, datanett, multimedia, programmering og ststemutvikling, internett, matematikk, organisasjonsfag, bedrifts-, mikro- og makroøkonomi, finansregnskap, forretningsjus, markedsføring, prosjektstyring og IT-ledelse Hva kan du bruke dette studiet til? Det er et stort behov for personer som både har forretningsforståelse og god kunnskap om IT for at virksomheter skal treffe strategisk riktige valg. Studiet kvalifiserer for et bredt spekter av jobber innenfor selve IT-sektoren, men også generelt i privat næringsliv og offentlig forvaltning. Typiske arbeidsoppgaver kan være konsulenttjenester, ledelse, design og drift av web-løsninger og nettverk, markedsføring, teknisk salg og opplæring. Du blir også kvalifisert for videre studier på masternivå. Så hva tror dere om dette studiet? Er det andre her som har tenkt på noe lignende, og er det noen her som har/tar dette studiet? *Informasjon hentet fra høyskolen i telemarks sider* Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ser greit ut, allsidig. Og HiT er fin. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Merk, jeg sier dette uten å ha noe som helst forkunnskap om studiet eller skolen: Ledelse og overordnet design er mer typiske oppgaver for master/sivil.ing., og det er en risiko for at denne bachelorgraden ikke har nok tyngde for teknisk rettede stillinger. Men om du er forberedt på at du kanskje bør ta master for best respons i jobbmarkedet, så høres dette ut som en god vei å gå. Lenke til kommentar
Nuntun Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg er veldig giret på å ta en master. Så om alt går som planlagt satser jeg på det etter de 3 årene. Leste dette om studiet fra høyskolen i Oslo: Jobbmulighetene kan være i store bedrifter, i konsulentselskaper eller i IT-bedrifter med utvikling og salg av datatekniske løsninger. Arbeid med store prosjekter i internasjonale miljøer er også en mulighet. Det er et bredt arbeidsmarked for de med informasjonsteknologisk utdanning, og arbeidstakere med denne kompetansen vil være nøkkelpersonell både i offentlig og privat sektor. Syns det virker veldig spennende! Og med det ustabile jobbmarkedet vi har for øyeblikket vil vel en bred utdanning gi meg mulighet for å få jobb innen et større marked. At de ikke krever så veldig mye matte er også en fordel for meg, da dette er det eneste faget jeg sliter med Hadde vært veldig bra om noen som har litt erfaring med studiet kunne sagt noe om det. Lenke til kommentar
Nuntun Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Jaja, da har jeg søkt på dette studiet så får vi se hvordan det er. Blir mest sannsynlig Bø telemark, men Augder (kristiansand) er også en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå