Deadmau5 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Jeg kjøpte meg en ny pc hos datakjeden for noen måneder siden. Jeg kobla den opp og installerte noen spill. Alt så ut til og fungere bra helt til jeg skulle begynne og spille på den. Jeg la merke til at spillet hakket en god del, men det skal den ikke gjøre fordi pc'n er en kraftig spillmaskin med nvidia geforce 9800gt og intel core 2 duo 2.66 gh og spillet krever ikke noe som helst. Senere lastet jeg ned noen sanger og la merke til at sangene lagget. Så jeg spurte en god kompis av meg som har litt peiling på data om hjelp, og han mente at det var prossesoren som skapte alt dette styret. Dette er utrolig frustrerende. Noen som har noen forslag på hva som kan gjøres for og få fjernet denne såkalte '' Buggen''? Endret 26. mars 2009 av Malozzy Lenke til kommentar
War Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvilke drivere har du for hovedkort? biosversjon? og skjermkortdriver? Hva heter hovedkortet? 1000 ting du kan gjøre, må bare utelukke en del ting. Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Hvilke drivere har du for hovedkort? biosversjon? og skjermkortdriver? Hva heter hovedkortet? 1000 ting du kan gjøre, må bare utelukke en del ting. Hvor finner jeg all den infoen? tok en tur innom system på kontrolpanel men der sto det ikke mye mer en det jeg viste fra før av. Tusen takk for at du tar deg tid til hjelpe =) Lenke til kommentar
War Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) For eks Everest Ultimate Skjermkortdriver i høyreklikk på skrivebordet, egenskaper(eller tilpass), skjerminnstillinger (ofte helt til høyre), avanserte innstillinger, kort, egenskaper, driver. Eller i Everest Endret 26. mars 2009 av War Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 gjør det som WAR sier, finn ut alt av hvilke komponenter du har, så går du inn på produsentens hjemmeside og finner de nyeste driverne til komponentene. 9800GT finner du på www.nvidia.com og på driver downloads. Finn også ut hvilket hovedkort du har. Har du nvidia chipset finner du driverne til det på nvidia det også.. Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 For eks Everest Ultimate Skjermkortdriver i høyreklikk på skrivebordet, egenskaper(eller tilpass), skjerminnstillinger (ofte helt til høyre), avanserte innstillinger, kort, egenskaper, driver. Eller i Everest Her er det jeg klarte of finne ved hjelp av everest. Driverversjon 7.15.11.8208 - nVIDIA ForceWare 182.08 Hovedkort Asus P5QL Pro Hovedkort ID 64-0601-000001-00101111-082608-Eaglelake$A1014001_BIOS DATE: 08/26/08 13:43:41 VER: 08.00.14 ( jeg vet ikke om hovedkort id er til hjelp men jeg tok den med) Bios versjon er jeg litt usikker på men her er det jeg fant på Everest BIOS type AMI BIOS versjon 0601 Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Hvilken OS? Windows xp? Vista? 32bit? 64bit? Endret 27. mars 2009 av War Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Hvilken OS? Windows xp? Vista? 32bit? 64bit? vista 32 bit Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Hovedkort Her- (treg link) Last ned Chipset Audio Lan i første omgang, pakk ut om nødvendig med for eks winzip og installer. Er linken for treg, se på denne siden og trykk download på ditt hovedkort Her- Skjermkort Her- Skulle være den du har nå, kan evt reinstallere. Endret 27. mars 2009 av War Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Hovedkort Her- (treg link)Last ned Chipset Audio Lan i første omgang, pakk ut om nødvendig med for eks winzip og installer. Er linken for treg, se på denne siden og trykk download på ditt hovedkort Her- Skjermkort Her- Skulle være den du har nå, kan evt reinstallere. Nå har jeg installert alle programvarene Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Men det problemet med hakkingen er der ennå. det merkes hvis man hører på musikk eller ser på en film. det hakker i 3-4 sekunder og så går det over, så kan det komme tilbake igjen etter 1-2 minutter. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Da går man over til fase 2/900 Last ned OCCT og sett til custom, 10min eller la den stå på auto. Tå tester du en og en test 1-5. Etter hver test vil du få opp noen bilder og der vil det stå om du får noe feil. Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Da går man over til fase 2/900 Last ned OCCT og sett til custom, 10min eller la den stå på auto. Tå tester du en og en test 1-5. Etter hver test vil du få opp noen bilder og der vil det stå om du får noe feil. det sto på download siden at dette var en ganske brutal test. kan den kverke pc'n? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) PSU kan det om det er en dårlig svak no-name. Dropp den PSU-testen da, men ev ev grunnene til frys er ofte forlite watt. Fortell oss heller hvilken PSU du har (strømforskyning) så kan man utelukke det. Endret 27. mars 2009 av War Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 PSU kan det om det er en dårlig svak no-name.Dropp den PSU-testen da, men ev ev grunnene til frys er ofte forlite watt. Fortell oss heller hvilken PSU du har (strømforskyning) så kan man utelukke det. Pc'n har et ganske bra psu så tror nok at den testen skal gå bra. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Du vil utelukke minnefeil i gpu, forvarm cpu osv. Passerer du alle testene kan du kjøre memtest på minnet. du burde også åpne kabinettet og se på ledningene, sjekke at du ikke belaster bare en linje og evt remontere ram osv. Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) PSU kan det om det er en dårlig svak no-name.Dropp den PSU-testen da, men ev ev grunnene til frys er ofte forlite watt. Fortell oss heller hvilken PSU du har (strømforskyning) så kan man utelukke det. Endret 27. mars 2009 av Malozzy Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Du vil utelukke minnefeil i gpu, forvarm cpu osv.Passerer du alle testene kan du kjøre memtest på minnet. du burde også åpne kabinettet og se på ledningene, sjekke at du ikke belaster bare en linje og evt remontere ram osv. Jeg har kjørt alle tester. jeg ville ikke demontere kabinnetet i kveld. fant ikke noe skrujern. har du noen andre forslag på hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Ingen av testene feilet? http://www.memtest.org/ så utelukker du feil på minnet. Er du sikker på cpu temp? under load. Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Ingen av testene feilet? http://www.memtest.org/ så utelukker du feil på minnet. Er du sikker på cpu temp? under load. Jeg skal kjøre alle testene en gang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå