Gå til innhold

mplayer og redhat 9.0 problemer

Anbefalte innlegg

Har problemer med å installere mplayer i RedHat 9.0. Når jeg prøver å installere med komandoen "rpm -Uvh mplayer-0-90-fr2.i386.rpm" får jeg opp en lang liste over ting som er påkrevd før jeg kan installere. aalib, faad2, lame, libaa.so osv. Må jeg finne og installere alle disse pakkene hver for seg, eller finnes det noen pakke med alt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har problemer med å installere mplayer i RedHat 9.0. Når jeg prøver å installere med komandoen "rpm -Uvh mplayer-0-90-fr2.i386.rpm" får jeg opp en lang liste over ting som er påkrevd før jeg kan installere. aalib, faad2, lame, libaa.so osv. Må jeg finne og installere alle disse pakkene hver for seg, eller finnes det noen pakke med alt dette?

Dependencies er morro :) Alle pakkene må innstalleres.

Edit: skrivefeil

Lenke til kommentar

xine krever ikke så mange pakker, men den beste måten å installere både mplayer og xine på er å gå til fedora.us, installere apt som du finner på siden og skrive følgende i kommando linja:

apt-get install xine

apt-get install mplayer

Lenke til kommentar
xine krever ikke så mange pakker, men den beste måten å installere både mplayer og xine på er å gå til fedora.us, installere apt som du finner på siden og skrive følgende i kommando linja:

apt-get install xine

apt-get install mplayer

Takk for tipset, har intallert xine og det ser ut til å fungere glimrende. Du har reddet dagen min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...