Villmink Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Har problemer med å installere mplayer i RedHat 9.0. Når jeg prøver å installere med komandoen "rpm -Uvh mplayer-0-90-fr2.i386.rpm" får jeg opp en lang liste over ting som er påkrevd før jeg kan installere. aalib, faad2, lame, libaa.so osv. Må jeg finne og installere alle disse pakkene hver for seg, eller finnes det noen pakke med alt dette? Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Har problemer med å installere mplayer i RedHat 9.0. Når jeg prøver å installere med komandoen "rpm -Uvh mplayer-0-90-fr2.i386.rpm" får jeg opp en lang liste over ting som er påkrevd før jeg kan installere. aalib, faad2, lame, libaa.so osv. Må jeg finne og installere alle disse pakkene hver for seg, eller finnes det noen pakke med alt dette? Dependencies er morro Alle pakkene må innstalleres. Edit: skrivefeil Lenke til kommentar
iDude Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 De fleste tingene du nevner der ligger også under freshrpms.net. Finn rpm-pakkene som har navn lignende de du mangler, og prøv å installere dem først. Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg slet forferdelig med å legge inn mplayer i rh 8 helt til jeg kom i gang med apt-get for rpm. Anbefalingen er derfor å installere apt-get for rpm fra rpmfind eller liknende. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Prøv heller å installere fra source... Da får du iallefall ikke depencies som du ikke burde ha fått... Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Takk for alle svar. Fikk en mye mindre liste over dependencies når jeg prøvde å installere xine, kansje jeg burde gått for den Lenke til kommentar
xeon Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 xine krever ikke så mange pakker, men den beste måten å installere både mplayer og xine på er å gå til fedora.us, installere apt som du finner på siden og skrive følgende i kommando linja: apt-get install xine apt-get install mplayer Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 xine krever ikke så mange pakker, men den beste måten å installere både mplayer og xine på er å gå til fedora.us, installere apt som du finner på siden og skrive følgende i kommando linja: apt-get install xine apt-get install mplayer Takk for tipset, har intallert xine og det ser ut til å fungere glimrende. Du har reddet dagen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå