Falkers Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei. Eg har WinXp på c: og Vista på D: , ved oppstart av data'n kan eg velge enten Xp eller Vista i dualboot meny, men om eg ikke velger noe og bare lar den stå der loader data'n Vista etter noen sekunder automatisk. Av forskjellige grunner liker eg meg best i Xp og bruker skjeldent Vista, er det mulig å fikse det slik at data'n loader Xp automatisk og ikke Vista om eg ikke velger noe i dualboot menyen etter x antall sekunder? Lenke til kommentar
DoraB Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Hei. Eg har WinXp på c: og Vista på D: , ved oppstart av data'n kan eg velge enten Xp eller Vista i dualboot meny, men om eg ikke velger noe og bare lar den stå der loader data'n Vista etter noen sekunder automatisk. Av forskjellige grunner liker eg meg best i Xp og bruker skjeldent Vista, er det mulig å fikse det slik at data'n loader Xp automatisk og ikke Vista om eg ikke velger noe i dualboot menyen etter x antall sekunder? Hei ! Jeg har vel aldri gjort dette før(kjørt dualboot).. men du kan jo prøve; Vista Start -> Høyre Klikk på Datamaskin -> Egenskaper -> Avansert -> Nederst hvor det står Oppstart og gjenoppretting, klikk Innstillinger -> Velg standard operativsystem. Her kan du også endre tiden den skal vise "Dualboot Meny" osv.... XP Husker jeg ikke Men det skal ligge på samme sted, men at du har en txt fil du kan endre på. Du skal da se 2 linjer hvor det står XP / Vista eller no sånt. Bare bytt dem også endrer du oppstarten. Håper det hjalp! Endret 26. mars 2009 av DoraB Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Det finnes et program som heter EasyBCD du kjører i Windows hvor du kan endre de innstillingene. Du kan lese om det her: http://www.hardware.no/artikler/dualboot/43696/7 Edit: Du skal forresten ikke stole blindt på den guiden der. Jeg fikk store problemer da jeg prøvde å følge den, men det var i forbindelse med selve installasjonen av XP og ikke i forbindelse med bruken av EasyBCD. Endret 26. mars 2009 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå