Gå til innhold

Trenger hjelp med dualboot.

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har WinXp på c: og Vista på D: , ved oppstart av data'n kan eg velge enten Xp eller Vista i dualboot meny, men om eg ikke velger noe og bare lar den stå der loader data'n Vista etter noen sekunder automatisk.

Av forskjellige grunner liker eg meg best i Xp og bruker skjeldent Vista, er det mulig å fikse det slik at data'n loader Xp automatisk og ikke Vista om eg ikke velger noe i dualboot menyen etter x antall sekunder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Eg har WinXp på c: og Vista på D: , ved oppstart av data'n kan eg velge enten Xp eller Vista i dualboot meny, men om eg ikke velger noe og bare lar den stå der loader data'n Vista etter noen sekunder automatisk.

Av forskjellige grunner liker eg meg best i Xp og bruker skjeldent Vista, er det mulig å fikse det slik at data'n loader Xp automatisk og ikke Vista om eg ikke velger noe i dualboot menyen etter x antall sekunder?

Hei !

Jeg har vel aldri gjort dette før(kjørt dualboot).. men du kan jo prøve;

Vista

Start -> Høyre Klikk på Datamaskin -> Egenskaper -> Avansert -> Nederst hvor det står Oppstart og gjenoppretting, klikk Innstillinger -> Velg standard operativsystem.

Her kan du også endre tiden den skal vise "Dualboot Meny" osv....

XP

Husker jeg ikke :p

Men det skal ligge på samme sted, men at du har en txt fil du kan endre på. Du skal da se 2 linjer hvor det står XP / Vista eller no sånt. Bare bytt dem også endrer du oppstarten.

Håper det hjalp!

Endret av DoraB
Lenke til kommentar

Det finnes et program som heter EasyBCD du kjører i Windows hvor du kan endre de innstillingene. Du kan lese om det her: http://www.hardware.no/artikler/dualboot/43696/7

Edit: Du skal forresten ikke stole blindt på den guiden der. Jeg fikk store problemer da jeg prøvde å følge den, men det var i forbindelse med selve installasjonen av XP og ikke i forbindelse med bruken av EasyBCD.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...