Gå til innhold

Begynner å bli nervøs for at jeg ikke får lærlingplass

Anbefalte innlegg

Hei

Har seg sånn at jeg går mitt siste år på PIT (Produksjon industri teknikk) og skal søke lærlingplass har levert søknad på 2-3 bedrifter personlig. Har også levert søknad på 2 opplærings kontorer et ute på sotra og et i sogn og fjordene. Har og ligget inn en søknad på vigo.no.

Nå har det seg sånn at de fleste i klassen blir kalt inn til intervjuer og 4 personer har allerede fått lærlingplass og jeg har samme snitt (3.4) som de fleste har også bedre en noen av de. Så blir litt nervøs for at jeg ikke skal få læreplass. Og å ta allmen påbygg er helt uaktuellt. Så noen som har/hadde det på samme måte når dere søkte læreplass? Eller er det bare at ting går treigt for noen?

Har snakket med rådgiver på skolen og han sa at vis jeg ikke har fått noe til sommeren så kommer kommunen til å tilby meg en plass på allmen påbygg selv om jeg ikke har søkt der siden det blir billigere for kommunen enn å skaffe meg en læreplass.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei hei.

Du har ikke fått svar ser jeg! Det er kjipt.

Hvis du virkelig brenner for yrket og vet at det er dette du har lyst til å gjøre,ville jeg fortsatt å søke,men så klart,det er ikke bra å vente for lenge heller. Uansett smart å ta allmennfaglig påbygging til senere.Man vet jo aldri. Du er ung og kan fort forandre mening. Mange muligheter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...