Gå til innhold

[Løst]noen som vil anbefalle antivirus prog?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny pc i går, det fulgte med 60dager norton, noen som sa til meg atjeg ikke trengte betale for antivirus, di du kan laste ned gratis er minst like bra fikk jeg høre, men hvilken skal jeg da velge? noe som heter avast, eller avg eller noen andre forslag kanskje????? og hvorfor du vil anbefalle det du gjør???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her på forumet er det vanleg å anbefale Avira bland dei gratise. Du kan lese test på www.av-comparatives.org. Sjekk Comparatives i margen og velg den nyaste testen. Les der, så ser du kva du bør velge.

Dersom du hadde søkt i forumet ville du sett at det allreie er fleire slike postar som denne, neste gang er det kanskje ein ide å søke litt rundt :p

Hugs å vera sikker på at Norton er heilt borte før du installer Avira. For å vera sikker bør du bruke Norton Removal Tool

Lenke til kommentar

jeg ville valgt avast! framfor avira. hvis du ser på av-compartives ser du at det ikke er så stor foskjell på avira og avast! + at de har testet premium versjonen som koster penger. på gratis versjonen til Avira får du med reklame + du er ikke beskyttet mot virus som kommer i mail!!! velg avast!

Lenke til kommentar

+ Avira reklamen kan lett fjernast

+ Premium og gratisversjonen har samme virusdatabase

+ Skal du ha best sikkerheit vel ein egne program for spam beskytting betre enn ein alt i eitt pakke :thumbup: Avira kan f.eks hindre ****.exe program frå e-post å køyre.

edit: Til tråstarter: Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på t_solved.gif-knappen i førsteposten din.

Dette vil være med på å holde forumet mer oversiktlig for supporterne, samt at nye folk som får samme problemet lettere vil finne en passende tråd å se i.

-Surf trygt-

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

ja men syns diskusjonen kan gå litt til........plutselig :D .....ossen spam filter burde jeg da velge ved siden av?? hørte også at avast gjorde maskinen tregere, men dette er kanskje ikke noe problem når jeg har kjøpt ny pc? den takler det sikket greit eller???

Lenke til kommentar

Det jeg bruker er Ad-Aware Anniversary Edition og AVG Antivirus.

I tillegg bruker jeg Security Task Manager, som kan gi deg tilgang til å slette evt. kamuflerte og ikke kamuflerte spyware. STM bruker å funke meget bra. Den ligger her: http://www.neuber.com/taskmanager/index.html

EDIT

Security Task Manager koster penger da, men du kan laste ned en trialversjon for å sjekke hvordan det fungerer.

Endret av LightSphere
Lenke til kommentar

Ja, for din eigen sikkerhet bør du ha ein eigen brannmur. COMODO og Online Armor er dei me pleier å anbefale på forumet.

Anti-Spywareprogram: TO som gjelder SUPERAntiSpyware og Malwarebytes' Anti-Malware.

Om du bruker FireFox eller Opera er meir eller mindre hips om happ. Begge er gode nettlesarar, sjølve bruker eg mest Opera men FireFox virker ofte litt betre til einskilde ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...