redsword Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei! Jeg skal nå til sommer bli ferdig som lærling, å gå opp til fagbrev. men er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan dette foregår? skal sensorene stå å se på en server innstallasjon eller noe sånt? takker for svar! Cato Lenke til kommentar
amund Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Fagprøven foregår over en arbeidsuke. Den første dagen får du oppgave utlevert, og du forbereder hva du skal gjøre. Dette innebærer å lage en plan for hvordan du skal løse oppgaven, og et estimat på hvor mye tid du bruker på de ulike delene av oppgaven. De neste tre dagene er arbeidsdager hvor du skal utføre oppgaven, og da aller helst i rute i forhold til planen du laget første dag. Hver dag sender du en kort rapport til sensor om hvordan du ligger an. Den siste dagen er presentasjonsdag, og da skal arbeide presenteres for sensor. Et godt utført arbeid de tre foregående dagene legger grunnlag for dagen, og med god arbeidsinnsats er ikke dette noe å grue seg til. Det kan være lokale varianter av hvordan dette løses, men dette er fremgangsmåten som jeg er best kjent med. Lenke til kommentar
redsword Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 aaah takk for et godt svar Amund. setter virkelig pris på det. Da er det jo bare å glede seg til fagprøven da! Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det er vel strengt tatt umulig å ikke bestå noe slikt? Lenke til kommentar
amund Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Som med alt annet kreves det innsats fra eleven for å bestå. Ved å være godt forberedt og arbeide flittig gjennom uka er det imidlertid lite å frykte. Det er viktig å ha erfaring med problemløsning, og det er viktig å vise at man kan planlegge og dokumentere arbeidet som skal gjøres. Kan jo også nevne at kandidatene som gjør en svært god fagprøve belønnes med karakteren "Bestått meget godt" i stedet for "Bestått". Lenke til kommentar
viscmag Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hei Jeg kurte på om det er noen som kan lære en gutt litt eller mer om systemer i en data. Setter pris om tilbakemeld. Fikk tråda meg til siden pga e-post. Har dere noe ideer eller fakta? [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå