frg Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg prøver å lage en appliksjon i .NET (asp.net/c#) som kaller en webservice på en Exchange 2003 server. Denne webservicen kaller igjen en del wrappermetoder for cdo. Jeg klarer å opprette en avtale/møte og sende ut innvitasjoner til deltakere. Problemet mitt oppstår hvis jeg skal gjøre en endring på en eksiterende avtale. Dvs. jeg kan åpne avtalen og oppdatere den, men den blir bare endret hos møtearrangør, ikke til deltakerne. Hvis jeg prøver å sende iPnt.CreateRequest().Message.Send(); så feiler hele app-en med en multiple-step ole db error. Noen som vet hva det kommer av? Litt kode: CDO.Appointment iPnt; string sURL = kalendarURL; ADODB.Connection Conn = new ADODB.Connection(); Conn.Provider = "exoledb.datasource"; Conn.Open(sURL, admUser, admUserPw, -1); if (Conn.State == 1) { iPnt = new CDO.AppointmentClass(); iPnt.DataSource.Open(sURL, Conn, ADODB.ConnectModeEnum.adModeReadWrite, ADODB.RecordCreateOptionsEnum.adFailIfNotExists, ADODB.RecordOpenOptionsEnum.adOpenSource, admUser, admUserPw); iPnt.StartTime = nyttTidspunktFra; iPnt.EndTime = nyttTidspunktTil; iPnt.CreateRequest().Message.Send(); // får mulitple-step ole db error. Hvis denne kommenteres ut så blir avtalen til møtearrangør oppdatert iPnt.DataSource.Save(); Conn.Close(); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå