Kahuna Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Lyden på min eee blir ofte (men ikke alltid) veldig lav etter at maskinen har blitt rebootet, satt i pausemodus etc. Når jeg sjekker i alsamixer så er den settingen som heter 'PCM' som regel syndebukken. Kan jeg legge inn en kommando i et oppstartscript som setter 'PCM' tilbake på max? Har sjekket man på alsamixer men den forteller meg ikke noe jeg kan bruke... Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Still lyden slik du vil ha den og kjør alsactl store Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Nope, den PCM-greia stiller seg fortsatt bort i veggene etter noen rebooter. Skulle gjerne hatt syntaxen til alsamixer. Å kjøre en 'alsamixer -set PCM=100' eller no kunne fått maskinen til å oppføre seg... Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det var merkelig, men løsningen du skisserer vil nok fungere greit. Jeg kan sjekke syntaks for deg når jeg kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå