Gå til innhold

Intel Core i7 oppsett i forskjellige butikker.

Anbefalte innlegg

Har planer om å bruke noen tilbakevendte skattekroner på en ny gaming rigg og da er det naturlig å velge et i7 oppsett. Jeg har ingen store ambisjoner om å bygge selv, men om det er nok å spare på dette så er det ingen umulighet. Jeg brukt natten til litt research for å prøve å finne ut hvor man kan få mest for pengene. Og dette er hva jeg har funnet ut så langt:

Komplett:

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK

Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Sapphire Radeon HD 4870 1GB GDDR5

Western Digital Caviar® GreenPower™640GB

PC Uten OS ferdig bygget 11861,-

Netshop:

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case ATX miditower u/PSU

Corsair strømforsyning 650W 120MM Vifte 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24 Pin

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366, DDR3,ATX,SLI&CrossFireX,3xPCI-Ex(2.0)x16

Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec

OCZ DDR3 6 GB Gold XTC 1333MHz Kit med 3x 2048 MB, CL 9-9-9-20

Western Digital 750GB S-ATA II 7200 RPM Caviar GP 16MB cache 3,5"

ASUS Radeon HD4870 1024MB GDDR5 PCIe 2.0 DVI-I/HDMI, Dark Knight

PC Uten OS ferdig bygget 10539,-

Multicom:

INTEL Core i7 920 2.66GHz 8MB LGA1366

6GB DDR3 Kit (3x2GB) PC3 10666 1333MHz

1TB (1000GB) harddisk 7200rpm

GeForce GTX 260 896MB -med spillet FarCry 2

500W strømforsyning

PC Uten OS ferdig bygget 10604,-

Dell:

Studio XPS

Intel® Core™ i7 920-prosessor (2,66 GHz, 8 MB buffer, 4,8 GT/s)

640 GB SATA-harddisk (7200 RPM)

6144 MB (6 x 1024) tri DDR3-minne på 1067 MHz

512 MB ATI® Radeon® 4850-grafikkort

PC med Vista 64bit ferdig bygget 10720,-

Amentio:

Antec Nine Hundred

Asus P6T

Corsair TX 650W

Intel Core i7 920

OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2 GB)

Sapphire Radeon HD 4870

Western Digital Caviar Green 1 TB

PC uten OS bygge selv 9660,- (amentio billigste nettbutikk på prisguiden)

Det jeg lurer på da er om det finnes andre nettbutikker(eventuelt vanlige butikker) som jeg burde sjekke eller som har bedre priser? Og hvilken av disse butikkene/oppsettene jeg har funnet som jeg burde velge? Samt forslag til eventuelle forandringer jeg burde gjøre i disse oppsettene.

Håper på å kunne få hjelp av noen kyndige forumbrukere på spørsmålene mine, og kanskje kan min research her hjelpe andre søkende PC-kjøpere som lurer på hvor de skal legge igjen pengene sine :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å bygge selv, da du sparer massivt på å ikke kjøpe OS og selvsagt de 3-400 kronene diverse nettsjapper tar for å bygge den for deg :)

Mitt Forslag

Maskinen er basert på i7 og Micro-Atx Hovedkort, svært hendig for førstegangsbyggere (Mtp det blir vesentlig lettere å plassere og bygge på et såpass lite format), dessuten går det heller ikke ut over Ytelsen, da Micro-Atx hovedkort har kommet seg vanvittig etter at både DFI og Asus har sett at dette markedet er større enn det en gang var.

I dine forslag, ser jeg at du har valgt et Middels Skjermkort, og går ut ifra at du ikke har et depresivt krav om å kjøre alle Spill på full Guffe :)

Lenke til kommentar

Synes vel den fra Netshop ser best ut av de ferdige.

Her er mitt forslag som bygger på et Hovedkort som bare støtter en av to teknologier for skjermort. Hovedkortet støtter ikke to kort fra Nvidia kun to fra AMD; forøvrig støtter det alle typer skjermkort. Jeg synes ikke det har noen hensikt å måtte kjøpe hovedkort som støtter begge.

Kabinettet er ikke det dyreste, men ganske bra. Jeg har ikke alltid funnet gull hos de dyre heller. Personlig har jeg NZXT som er stille og kjøler bra; for ca 650,-.

Skjermkortet er blant de billigste av typen HD4870 1GB. Ingen stor forskjell på kortene; det eneste av viktighet og som du skal betale ekstra for er støy/kjøling dersom du synes det er vesentlig.

Chieftec er en god PSU men mye watt og modulær for en relativt billig penge.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. Jeg har nok bestemt meg for å ta en ferdigbygget variant fra Netshop, da dette virker som en trygg, grei og nogenlunde trygg løsning. Men har satt meg litt på gjerdet igjen for å se hva ytelse/pris blir på det nye 4890 kortet først.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du er bosatt, men er det i Oslo-området ville jeg ha stukket innom Digital Impuls for å få hjelp til et oppsett. Flinke og hyggelige folk som vet hva de prater om og som tar jobben sin seriøst. Prisene er ikke urimelige og så har du et sted å vende tibake til dersom det skulle oppstå noe på ett eller annet tidspunkt...

DPA / Håkon er en av dem som arbeider der i dag, StoolMan har jobbet der, etc. etc. Bare pass på slik at DPA ikke lurer på deg noe grønne skjermkort... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...