Gå til innhold

Sci-Fi oppfinnelser du gjerne ville sett i virkeligheten

Anbefalte innlegg

180pxzeropointmodulejk0.jpg

ZPM (Zero point module)

Beste batteriet som finnes

dannygamekeeperbd2.jpg

Virtual Reality Unit

Device designed by the individuals who later became the Residents of P7J-989, allowing stimulation of the synaptic pathways to keep an individual alive. While the mind was occupied, nutrients would be ingested into the body and expelled via various tubes.

If near to a vacant device, the units were capable of reaching out with the cables and restraining them until they had properly sedated the new users into the virtual reality environment.

odysseyfj9.jpg

Et krav for å reise til andre solsystemer / galakser

battlestar_galactica_3big_desktop_scifi.jpg

Cylon jentene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe liknende som holodeckene i Star Trek selvfølgelig! Tenk å kunne lage sine egne 100% virkelighetstro dataspill! Noen som har lyst til å spille Doom XX?

Dessuten er det vel heller ikke helt utenkelig at Adriana Lima hadde dukket opp i enkelte av spillene mine. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si tidsmaskin, men da med forutsetning at Mange-verdener-tolkningen av kvantemekanikken stemmer. Vil helst ikke utsette meg selv og andre for bestefarparadokset.

De som har lest tidsfilosofi vet hva jeg babler om. :p

Lenke til kommentar
half man, half machine...

håper at jeg får muligheten til å bli kvitt mine biologiske armer og få de erstattet med mekaniske armer. det hadde vært fett

Hjelper deg ikke så mye med mekaniske armer om du har en biologisk skulder, ihvertfall ikke styrkemessig, kroppens deler er tilpasset hverandre, så om du bare har supersterke robotarmer vil en annen del av kroppen gi etter.

AtW

Lenke til kommentar

håper at jeg får muligheten til å bli kvitt mine biologiske armer og få de erstattet med mekaniske armer. det hadde vært fett

Hjelper deg ikke så mye med mekaniske armer om du har en biologisk skulder, ihvertfall ikke styrkemessig, kroppens deler er tilpasset hverandre, så om du bare har supersterke robotarmer vil en annen del av kroppen gi etter.

AtW

Man kan vel ha en robothånd som klarer å knipe veldig hardt? Man kan selvfølgelig ikke stoppe en bil fordi man har en sterk arm, men enkelte fordeler vil man jo kunne få?

Lenke til kommentar

AtW

Man kan vel ha en robothånd som klarer å knipe veldig hardt? Man kan selvfølgelig ikke stoppe en bil fordi man har en sterk arm, men enkelte fordeler vil man jo kunne få?

Som sagt, det hjelper ikke så mye, men litt vil det jo hjelpe som du er inne på. Dog vil jeg si det er svært få tilfeller der det er nødvendig å knipe hardt uten at man samtidig må løfte tungt eller på andre måter bruke resten av armmusklene hardt. For all del, det er mange robot-deler jeg kunne tenkt meg å ha, men å knipe hardt kommer ikke så høyt opp på lista :)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...