Gå til innhold

Sci-Fi oppfinnelser du gjerne ville sett i virkeligheten

Anbefalte innlegg

Hva om man finner opp teleport, og folka som dukker opp i andre enden er så overbevist om at de er den personen som ble teleportert, men den teleporterte dør (forsvinner) idet atomene blir brutt ned. Ingen kommer jo noensinne til å finne ut at personen dør. Alle som prøver det dør i forsøket og kan ikke si fra, mens personen som dukker opp i andre enden mener han er den samme. Skummelt...

Det er nettopp det som vil være situasjonen. Man vil jo finne ut at personen dør, man bygger ikke noe sånt uten å vite hvordan det fungerer.

edit: Det som virkelig hadde vært interessant er å sende noen gjennom, og deretter forklare prinsippet. ^^

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trives utmerket med bevistheten min akkurat der den er, ellers takk...

Dyson sphere? Hvorfor?

Men tankekraften din er temmelig begrenset nå. Ville du ikke kunne koble deg opp mot et stort nettverk hvor du kunne dele tanker og ideer med folk uten flaskehalsen som språk og symboler er? Du kunne forstått akkurat hva folk mente uten missforståelser osv. Hvis man er villig til å tenke litt over det, uten å avvise det med en gang, så tror jeg de fleste ville komme til konklusjonen at det ville vært positivt.

En slik fremtidsvisjon ville trengt mye energi, så hvorfor ikke en dyson sphere?

Edit: så ut som jeg siterte meg selv..

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar

Skikkelig rått hadde det vært og hatt en sånn brille som dekker et øye, er veldig gjennomsikitg og med den kan man få så si al informasjon man vil om det man ser på, hvem som ringer, verdier og data.

Slik som Super sayajins har i Dragonball :p ja er lame men det hadde vært rått og hatt en slik en :p

bare vi alle var immortal hehe

Lenke til kommentar
Gjør ingenting for dine venner og de rundt deg. Men "du" vil jo dø... Forutsatt at det er noe som heter sjel, eller at du er noe mer enn bare kroppen din.

Jeg vil si at det kun er kroppen som "dør", "skjelen" blir jo med videre.

Lenke til kommentar

Blir vel ikke med videre. Er mer en kopi av din bevissthet. Alle de elektiske impulser og informasjon i hjernen som gjør at du er du. Du som person dør vel, men kopien aner jo selvfølgelig ikke dette og lever videre uten kjennskap til prosessen.

Lenke til kommentar

Sjelen ville selvsagt ikke blitt med videre, selv om den fantes. Den ville gjort akkurat det samme som om personen bare hadde dødd. Hvis et ark med skrift på har en sjel og jeg legger den i en kopimaskin, lager noen kopier og deretter setter fyr på originalarket, overlever da sjelen til arket?

Lenke til kommentar
Spørsmålet er jo om man er noe mer enn en samling tanker og minner? og om disse blir replikert i prosessen, så bytter man jo egentlig bare kropp.

Dette skjedde i ei Stargate SG-1 episode.

Folkene ble kopiert, der kopiene var roboter, men hadde likevel de samme minnne og tankene som orginalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...