Gunfreak Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Replicator fra Star Trek, så jeg hadde sluppet å spise dyr Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Å kunne flytte bevisstheten over til en robot eller en slags enorm bevissthetssky. Noe ala Ray Kurzweils singularitet. Og en dyson sphere. Endret 27. mars 2009 av SirDrinkAlot Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 true dat, so say we all. Men hadde vært kult med en Zat'ni'katels (zat-gun) fra Stargate 1 shot stun, 2 shot kill, 3 shot borte ? Men bare dersom det passer med handlingen ellers, selvsagt. Og de kan ikke gjøre #3 etter sesong ett-eller-annet... Å kunne flytte bevisstheten over til en robot eller en slags enorm bevissthetssky. Noe ala Ray Kurzweils singularitet. Og en dyson sphere. Trives utmerket med bevistheten min akkurat der den er, ellers takk... Dyson sphere? Hvorfor? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Det jeg ønsker å se er: Den romstasjonen fra mass effect (dere vet hva jeg prater om, den drit store der hvor the council er). Et lasersverd, gjerne noen "VR" spill også. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) For å utfylle min første post, og få litt nostalgisk følelse: Endret 29. mars 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 For å utfylle min første post, og få litt nostalgisk følelse: Husker jeg hadde et Mechwarrior spill, husker bare ikke hvilket, var veldig lenge siden, kanskje det var 2 ern. Det var forøvrig veldig kult. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 En whitestar, eventuelt bare en raptor fra BSG. Og selvfølgelig en sharon for kosens skyld Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Roboter med følelser! Marvin Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Dette er vel ikke langt ifra virkeligheten, men jeg vil ha en på gutterommet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Battlestar Galactica. Six. So say we all! Hadde glatt tatt en Sharon istedet (Pun intended) Lightsabers Personal cloaking device. Teleporter Personlige, implanterte datamaskiner (tenk cyberpunk 2020) Endret 30. mars 2009 av MrLee Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Teleporter, så man slipper å bruke så lang tid på å komme seg rundt omkring. En humanoid robot intelligent nok til å kunne gjøre husarbeid osv. Lightsaber Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 En teleporter bryter ned alle atomene i kroppen din og sender informasjonen om den til den andre teleporteren som konstruerer en ny versjon av deg. Det vil si at du dør i den første teleporteren og en ny versjon av deg dukker opp i den andre som tror at han er den første versjonen. Det frister ikke noe særlig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 En teleporter bryter ned alle atomene i kroppen din og sender informasjonen om den til den andre teleporteren som konstruerer en ny versjon av deg. Det vil si at du dør i den første teleporteren og en ny versjon av deg dukker opp i den andre som tror at han er den første versjonen. Det frister ikke noe særlig. Dog er det en særdeles interessant problemstilling akkurat det der. Nesten så jeg håper man finenr det opp, bare fordi det tvinger flk til å ta stilling til det. AtW Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 jaja, så kan vi ha tubetransport ala futurama da ved siden av Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hva om man finner opp teleport, og folka som dukker opp i andre enden er så overbevist om at de er den personen som ble teleportert, men den teleporterte dør (forsvinner) idet atomene blir brutt ned. Ingen kommer jo noensinne til å finne ut at personen dør. Alle som prøver det dør i forsøket og kan ikke si fra, mens personen som dukker opp i andre enden mener han er den samme. Skummelt... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvorfor er det skummelt. Forutsatt at "klonen" har samme følelser, samme minner og samme tanker som originalen, gjør det virkelig noe? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Gjør ingenting for dine venner og de rundt deg. Men "du" vil jo dø... Forutsatt at det er noe som heter sjel, eller at du er noe mer enn bare kroppen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå