Gå til innhold

Sci-Fi oppfinnelser du gjerne ville sett i virkeligheten

Anbefalte innlegg

Ja, jeg synes at man her i vitenskapsforumet også skal kunne synse litt. Så denne gangen tenkte jeg å synse om alle slags ideer, oppdiktede oppfinnelser osv. som er skapt av mennesker. Om det er teknisk, sosialt, biologisk, kjemisk eller lignende spiller ingen rolle, bare det ikke finnes nå. Trenger ikke være særlig sannsynlig og realistisk heller, bare slipp fantasien løs, og vis oss hva du skulle ønske å se før du selv går i jorda :)

En undervannsby, som sett i Bioshock.

pl_games_w.jpg

Kall meg fæl om jeg ønsker meg våpen og krigsmaskiner, men gigantiske roboter som løper i over hundre kilometer i timen og skyter laser/plasma ut av armene hadde vært drittøft. Heller det enn atomvåpen, eller hva?

post-64989-1238030086_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
the-sarah-connor-chronicles-20070725040924749.jpg

Terminator/Do Androids Dream of Electric Sheep-type roboter hadde vært snedig å hatt. Bare uten all drepingen, så klart.

Haha, det hadde vært single menns drøm :p

men, DETTE!

For de som har spilt Halo, vet dere hva jeg prater om:

post-64989-1238069336_thumb.jpg

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar
Food replicators (Star Trek). Slutt på verdens matproblemer; ingen trenger å sulte mer.

Altså: I en "teleporter", er det ikke sånn at man blir "scannet" og deretter sendt som signaler til en annen, der man blir "bygd opp" igjen?

Nå er det jo bare fantasi, men. I så fall, hva om signalet ble kopiert? Måtte vært freaky å bli to personer. For hvem er den "ekte"?

Lenke til kommentar
Food replicators (Star Trek). Slutt på verdens matproblemer; ingen trenger å sulte mer.

Altså: I en "teleporter", er det ikke sånn at man blir "scannet" og deretter sendt som signaler til en annen, der man blir "bygd opp" igjen?

Nå er det jo bare fantasi, men. I så fall, hva om signalet ble kopiert? Måtte vært freaky å bli to personer. For hvem er den "ekte"?

Tror ikke det går å kopiere signalet:

http://en.wikipedia.org/wiki/No_cloning_theorem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...