Gavekort Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 man finner fort ut om det er bra/dårlig lyd om man tar en titt på frekvensområdet hodesette operer på. jeg tror det ble fastslått etter to poster at scullcandy er noe drit(?). den støttes forøvrig.. edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=703436&hl= Du må tenke på mer enn bare frekvensområdet. Lydgjengivelsen og akustikk er utrolig viktig når det kommer til headsett, det er to ting Koss porta Pro ikke eier. Jeg har aldri prøvd Skullcandy før, så jeg vil ikke si noe om hvordan det funker. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 og slik ser baksiden av elemente på skullcandy sine fantastiske titaniums element hodetelefoner tror d må være noe av det mest overprisa hardplasten jeg har vært borti Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 vel skullcandy har sånn in general bedre lyd enn koss porta pro. men det er framdeles shitty lyd i en kul innpakkning (akurat som fjortissene og damene elsker det!) Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Selfølgelig så er jo det ikke noe fasit svar på hva som er god lyd, d kommer jo helt and på ørene som lytter . Men å påstå at skullcandy leverer bedre lyd en portapro mener jeg personlig er tåpelig (no offence) . Føler at mange missliker PortaPro for de har blitt populære å ikke like. Er selv ikke noen fan av PortaPro , men det er vertfall go trøkk i dem og de passer jo ganske bra til noen typer musikk der detaljene i lydbilde ikke er det aller viktigeste. Men skullcandy derimot. Av de jeg har hørt så har jeg faktisk fått direkte vondt av , den skjærende diskanten som blir byggd opp inni de hardplast husene de fleste elementene ligger i gjør rett å slett vondt , bass er fraværende så ikke noe særli trøkk er det heller og etter min bok så feiler vertfall skullcandy på alle punkter. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Du må tenke på mer enn bare frekvensområdet. Lydgjengivelsen og akustikk er utrolig viktig når det kommer til headsett, det er to ting Koss porta Pro ikke eier. Vil bare kommentere din uttalelse vedrørende Porta Pro: Det er en av de beste hodetelefonene jeg har eid, hvis en tar prisen i betraktning (jeg har eid over et dusin hodetelefoner siden slutten av 90-tallet). Romakustikk har ingenting med saken å gjøre her, fordi hodetelefoner sender lyden direkte inn i ørene (ikke gjenklang fra vegger o.l.). Porta Pro har en forholdsvis nøytral klang. Problemet med mange billige hodetelefoner er at de lider av farget lyd: Mellomtoneområdet er ullent, bassen er grøtete og diskanten er skjærende. Porta Pro er forholdsvis klar i diskanten og har en mellomtone som er langt mindre farget enn mange andre billige hodetelefoner som jeg har eid og testet. Hvis du liker feit bass så er nok ikke Porta Pro noe for deg, men når det er sagt så gjelder dette de fleste hodetelefoner i denne prisklassen. Porta Pro er ikke akkurat tynn i basen heller, men den mangler den tyngden du får med større og mer påkostede hodetelefoner. Bortsett fra dette leverer Porta Pro veldig bra lydkvalitet for pengene. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 man finner fort ut om det er bra/dårlig lyd om man tar en titt på frekvensområdet hodesette operer på. Nei, du kan ikke trekke konklusjoner utifra frekvensområdet alene. Det er mange andre faktorer som spiller inn her, som f.eks. klarhet, detaljering, stereoperspektiv, åpenhet, farging osv. Dette er kvaliteter og egenskaper som du må lytte på hodetelefonen for å danne deg en mening om. jeg tror det ble fastslått etter to poster at scullcandy er noe drit(?). Det er bred enighet om at lydkvaliteten er dårlig, og det kan jeg godt forstå. Det samme gjelder konstruksjonskvaliteten. Noen synes kanskje Skullcandy ser kule ut, jeg synes derimot de ser grusomme ut. Jeg ville aldri våget å vise meg på gaten med slike fæle hodetelefoner Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Selfølgelig så er jo det ikke noe fasit svar på hva som er god lyd, d kommer jo helt and på ørene som lytter . Det stemmer til en viss grad, men helt subjektivt er det nok ikke (jeg kan utdype dette nærmere hvis du ønsker). Men å påstå at skullcandy leverer bedre lyd en portapro mener jeg personlig er tåpelig (no offence) . Jeg synes også dette er en drøy påstand (se forklaring i tidligere innlegg). Føler at mange missliker PortaPro for de har blitt populære å ikke like. Er selv ikke noen fan av PortaPro , men det er vertfall go trøkk i dem og de passer jo ganske bra til noen typer musikk der detaljene i lydbilde ikke er det aller viktigeste. Men det er jo nettopp her Porta Pro viser sin styrke i forhold til mange andre billige hodetelefoner På grunn av sin forholdsvis nøytrale og luftige klang så begraves ikke detaljer i mellomtonen eller diskanten i samme grad. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei. Tenker på å kjøpe nytt headsett til rundt tusenlappen. Skal brukes mest til film, spill og musikk. Har for øyeblikket et Sennheiser HD 200 som begynner å bli litt slitt. Har veldig lyst til å prøve merket Skullcandy. Men lurer på om disse er bare design og dårlig yd. Noen som har erfaringer rundt merket? Har ikke lyttet på Sennheiser HD200, men jeg vet at de selger bra hodetelefoner i de fleste prisklasser. Jeg har selv eid mange av toppmodellene deres (HD580, HD590, HD600 og HD650) og synes lydkvaliteten er bra (spesielt HD600 og HD650). Hvis valget står mellom Skullcandy og Sennheiser, og dersom lydkvaliteten er viktig for deg, så ville jeg ikke nølt et sekund med å velge Sennheiser. Jeg vil også anbefale AKG, som også selger hodetelefoner i de lavere prisklasser. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Men det er jo nettopp her Porta Pro viser sin styrke i forhold til mange andre billige hodetelefoner På grunn av sin forholdsvis nøytrale og luftige klang så begraves ikke detaljer i mellomtonen eller diskanten i samme grad. samenlignet med mange andre billige har du nok rett i den påstanden , men mener selv at sennheiser sitt alternativ PX100 brillierer på det området samenlignet med Portapro der jeg personlig mener at bassen kan ha en tendens til å begreve detaljer i musikken . edit : når det kommer til hvorvidt god lyd er helt subjektivt så mener jeg det er ganske stor forskjell på hva folk mener er god lyd , selfølgelit er det ingen som mener at en telefon høytaler er bedre en f.eks portapro . Men det er mange som liker ganske bassløs men detaljrik lyd menst andre såkalte bassheads synst trøkke/bassen i musikken er det viktigeste. bare for å ta et eksempel , men det er jo selfølgelig og noe med type musikk vedkomende hører på . Evil-Duck Endret 8. juni 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 samenlignet med mange andre billige har du nok rett i den påstanden , men mener selv at sennheiser sitt alternativ PX100 brillierer på det området samenlignet med Portapro der jeg personlig mener at bassen kan ha en tendens til å begreve detaljer i musikken . Da sitter vi med ulike erfaringer Jeg synes ikke bassen på Porta Pro er for fet eller inntrengende. Jeg lyttet selv på PX100 og PX200 da jeg vurderte å kjøpe Porta Pro, men valget falt på sistnevnet på grunn av lydkvaliteten. Jeg likte ikke fargingen i mellomtonen fra Sennheiser. Den ene Sennheiseren (jeg tror det var PX200) var dog mer komfortabel enn Porta Pro. Komfort er ikke akkurat Porta Pros sterkeste side... edit : når det kommer til hvorvidt god lyd er helt subjektivt så mener jeg det er ganske stor forskjell på hva folk mener er god lyd , selfølgelit er det ingen som mener at en telefon høytaler er bedre en f.eks portapro. Men det er mange som liker ganske bassløs men detaljrik lyd menst andre såkalte bassheads synst trøkke/bassen i musikken er det viktigeste. Skjønner godt hva du mener: Det er viktig å skille mellom naturlig ('riktig') gjengivelse og en gjengivelse som passer en individuell, personlig smak. Jeg selv lytter mest på orkestral musikk (synth, new age, symfonisk musikk), vokaler og akustisk musikk. Jeg lytter litt på pop/rock også, men det er stort sett musikk fra 80-tallet eller tidligere. På grunn av min musikksmak foretrekker jeg naturlig lyd og en 'nøytral' gjengivelse av musikken. Jeg er med andre ord ikke så veldig opphengt i f.eks. overdreven feit bass, men er mer opptatt av et detaljert og luftig lydbilde. Jeg bruker AKG 701 og Musical Fidelity X-Can v3 hjemme, og denne kombinasjonen gir et lydbilde som passer meg utmerket. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Mine Skullcandy T.I hadde relativt grei lyd, ikke så ille som alle her inne skal ha det til. Prøvde Beats By Dr.Dre her om dagen, og det er orgasme i ørene. Går nok til innkjøp av in-ear eller topper det hele med de store. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Mine Skullcandy T.I hadde relativt grei lyd, ikke så ille som alle her inne skal ha det til. Prøvde Beats By Dr.Dre her om dagen, og det er orgasme i ørene. Går nok til innkjøp av in-ear eller topper det hele med de store. Vel, det kommer mye ann på hvem som snakker. Jeg har massevis av venner som sier at Koss Porta Pro er bra, men har de virkelig peiling? Hvem vet... Det er også mange som tror er Bang & Olufsen er det beste du kan få innen lyd, det er feil. Det er derimot noe av det dyreste du kan få innen lyd. Selv om en ting koster mye så trenger det absolutt ikke å være bra. @hal9k: Det jeg mener med akustikk er at lyden ofte blir dau og du sliter med at bassen overdøver diskanten slik at det bare blir surr i ørene, da kjennes det ut som at lyden kjøres rett i ørene på deg og du merker at lydkilden plutselig ikke er mer enn noen centimeter fra trommehinnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå