Gå til innhold

Vet du om noen gode fotoskoler?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette skal ligge her eller under utdanningsdelen, jeg, men skitt au.

 

 

Jeg lurte kort fortalt på om noen her har kjennskap til noen gode fotoskoler eller fotokurs, helst i Oslo eller Gjøvik-området. Jeg har mest erfaring fra pressefotografering, men vil gjerne også lære meg andre former for fotografering. Er også selvlært, så det skader absolutt ikke med litt skikkelig opplæring, hehe.

 

Har kikket på Nordic School of Photography, NISS og Folkeuniversietet, og må jeg si jeg sitter igjen med et noe variert inntrykk. NSoP er vel den som virker mest seriøs så langt.

 

Så, er det noen som kjenner til noen gode fotoskoler? Enten du har gått der selv, eller kjenner som noen som har gjort det. All info er hjertlig velkommen :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotofagskolen i Trondheim er den som ble mest anbefalt i tråden jeg opprettet om samme teamet. "NKF", Norges Kreative Fagskole, var det mye om og men om.

 

I tilegg virker det som at Lofoten Folkehøyskole holder en høy standard! Jeg leker med tanken på å dra dit, spesielt pga. deres tilsynelatende forkjærlighet for analogfotografering.

 

Lenke til tråden

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Fotofagskolen frister definitivt mest for min del, men jeg skal gjøre andre ting òg. Skal i militæret i August, vet ikke hvor mye det frister med folkehøyskole etter det. Sjansene er store for at det blir en Bachelor i språk på UIB først, så fotofagskolen.

Lenke til kommentar

Jeg er nå midtveis i det 10 ukers lange kveldskurset ved Fotofagskolen i Trondheim. Så langt har det mer enn oppfylt forventningene. Det er veldig praktisk rettet mot det å ta kreativt gode bilder. "Pensumet" er lite, men kurset har så langt gjort meg mye mer bevisst på ting hvor jeg trodde jeg var "utlært". Kurslederen er overbevisende.

 

Kan absolutt anbefales! :yes:

Lenke til kommentar

Aldersfordelinga er litt forenklet slik: Halvparten er jenter mellom 20 og 30 år. Andre halvpart er menn mellom 30 og 60 år. Aldersspredningen er et stort pluss. Første del av hver kurskveld er gjennomgang av bildene vi har tatt som løsning på ukas oppgave. Og da er det tydelig at vi ser etter forskjellige ting. Og det er med på å utvide horisonten for en som har passert midten i livet. :roll:

Lenke til kommentar
Aldersfordelinga er litt forenklet slik: Halvparten er jenter mellom 20 og 30 år. Andre halvpart er menn mellom 30 og 60 år. Aldersspredningen er et stort pluss. Første del av hver kurskveld er gjennomgang av bildene vi har tatt som løsning på ukas oppgave. Og da er det tydelig at vi ser etter forskjellige ting. Og det er med på å utvide horisonten for en som har passert midten i livet. :roll:

 

:dribble:

Lenke til kommentar
I tilegg virker det som at Lofoten Folkehøyskole holder en høy standard! Jeg leker med tanken på å dra dit, spesielt pga. deres tilsynelatende forkjærlighet for analogfotografering.

 

Lenke til tråden

Høy standard har den definitivt, men forkjærligheten for analogfotografering varierer nok litt fra år til år. Vi er en del der oppe som holder på med det, men i fjor var det nesten ingen. Men du har jo selvsagt mulighetene til å gjøre det, noe som en ikke har så alt for mange steder nå lengre.

Lenke til kommentar
Fint og flott med Lofoten og Trondheim og whatnot, men er det ingen bra skoler i Oslo-området? Har et par jobber jeg helst ikke kan forlate et helt år :)

 

Folkehøgskole er absolutt en tanke, men jeg har alt gått to år på FHS, så det spørs om et tredje er helt stuerent, hehe.

 

"Nordic School Of Photography" som jeg nevnte her tidligere i dag, har om jeg ikke tar feil, 2 skoler i Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...