Gå til innhold

Lite dilemma! Valg mellom 5800 elr HTC Touch Diamond 1/2


Anbefalte innlegg

Hei!

Har så utrolig lyst på ny mobil, sitter med en råtten K810i som jeg har hatt i langt over ett år nå.

 

Så kom det jo et supert tilbud fra Netcom idag på Nokia 5800 for bare 899,- med mitt abonnement.

Men så har jeg sett utrolig lenge på HTC Touch Diamond 1/2.

 

Så lurer på om det er vesentlig store forskjeller på de to modellene?

Isåfall, hva?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diamond, er en windowa mobil og Nokia er symbian 60. Ikke la det navnet skremme deg, det er som å bruke en annen mobil eneste er man kan om man vil legge inn programmer. Windows er for mange mere tungvindt igjen, mens andre elsker windows.

 

5800 har bedre kamera og er en bra musikk spiller, diamond har elendig kamera og musikk midt på treet..

 

Kommer ann på hva du vil, diamond begynner bli gammel, om du ikke venter på nyeste modellen, den kan ikke noen utale seg om da den ikke er i salg ennå.

Lenke til kommentar

Ja tenkte litt på det med at Diamond var litt gammel.

Men så har jeg så fryktelig lyst på Diamond 2 istede for 1.

 

Den er jo så mye tøffere enn 5800 igjen.

Men jeg kan ikke finne pris noen sted på den, eller hva den antageligvis vil koste...

 

Men på amobil sine sider står det jo at 5800 hadde ett elendig kamera :(

Og ja, windows mobile frister noe veldig, fordi jeg sysn meny systemet til Nokia er kjedelig.

 

Men har fortsatt lyst på begge så vet ikke helt..

Kan man legge inn hva som helst @ 5800?

Lenke til kommentar
Diaomnd 2 kommer sikkert med en veiledende pris på rundt 4500 kr, så den blir en tusenlapp dyrere enn 5800. Den får dessuten neste utgave av Windows Mobile, samt et bedre kamera enn den som sitter i dagens.

 

Ja det er sant Jonas :-)

 

Men jeg tenkte liksom, hva tror dere prisen vil bli når man skal binde den opp til f.eks NetCom FreeText?

Lenke til kommentar

Prøv å tenk litt på hva du trenger. Er det sånn at du vil skrive dokumetner med Word?

Dette er to ganske forskjellig mobiler i mine øyne. Har du lyst på en morsom mobil så går du for 5800, vil du ha en skikkelig smarttelefon med godt design så går du for Diamond 2.

 

Men det jeg tenker er at Diamond 2 innholder utrolig mye som du ikke har så veldig bruk for. Så derfor tror jeg at du nå burde gå for en Nokia 5800 som jo også innholder mange funksjoner og kan kalles en smarttelefon! Og det er også ganske stor forskjell på 3000kr og 899,-

 

PS: Jeg drømte også lenge om Diamond 2 helt til jeg søsteren min Kjøpte diamond 1 og ikke var noe fornøyd fordi den var altfor avansert. Så jeg gikk for 5800:)

Lenke til kommentar
Prøv å tenk litt på hva du trenger. Er det sånn at du vil skrive dokumetner med Word?

Dette er to ganske forskjellig mobiler i mine øyne. Har du lyst på en morsom mobil så går du for 5800, vil du ha en skikkelig smarttelefon med godt design så går du for Diamond 2.

 

Men det jeg tenker er at Diamond 2 innholder utrolig mye som du ikke har så veldig bruk for. Så derfor tror jeg at du nå burde gå for en Nokia 5800 som jo også innholder mange funksjoner og kan kalles en smarttelefon! Og det er også ganske stor forskjell på 3000kr og 899,-

 

PS: Jeg drømte også lenge om Diamond 2 helt til jeg søsteren min Kjøpte diamond 1 og ikke var noe fornøyd fordi den var altfor avansert. Så jeg gikk for 5800:)

Tusen takk :-)

Bah, er så utrolig vanskelig det her :p

Har alltid drømt om en Diamond 2 pga TouchFlo o.l, syns Nokia har så kjedelige menyer.

Men tja, hva er det som er så mye mere med Diamond enn Nokia som jeg ikke har bruk for?

 

btw, la merke til at både telenor og netcom slettet HTC Touch Diamond fra sine nettbutikker.

Kommer Diamond 2 nå ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...