Rhodium Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 I det siste har jeg lagt merke til en svak skrapelyd i tv'en. Er en Panasonic TH-42PX80, kjøpt i høst. Det lyden minner meg mest om, er som om du drar en mikrofon sakte langs en ru overflate (for de som får noe ut av det bildet! ) Lyden er for det meste veldig svak, og er ikke alltid jeg kan høre den. Men er utrolig irriterende når den er der! Problemet mitt er å lokalisere problemet. Siden jeg ikke har noen dvd-spiller eller annet, har jeg kun signalet fra kabel-tv'en som referanse. Så jeg lurer egentlig på om noen kan ha hørt om dette før, og muligens kan vite hva som forårsaker det? Håper jeg slipper å måtte levere inn tv'en, noe jeg anser som siste utvei! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg har en PX80 og har aldri vært borti en skrapelyd. Hvis lyden på tv er av så kan den lage en liten summelyd når bildet går helt i hvitt. Det er ikke en form for resonans du hører da? Lenke til kommentar
Rhodium Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Viss du mener resonans fra høytaleren i tv'en så tviler jeg på det. Ulyden er nemlig mest tydelig i f.eks. rolige dialogscener der den legger seg oppå bakgrunnslyden. Første gang trodde jeg det var lydmannen som dunket mikrofonen bort i ting og tang, men oppdaget jo raskt at det ikke var tilfellet når jeg hørte lyden i andre program også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå