masterboot Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Heisann. Hp dv6653eo. ( laptop -.- ) Kort historie: Da jeg fikk den, var det Vista på den..( C:\) Og det maset noe så inn i ****. Så jeg nedgraderte til Windows XP. Så jeg laget en partisjon D:/, Dær jeg innstalerte xp da. Alt funket greit helt til jeg bestemte meg for å kvitte meg med Vista. Så jeg slettet C:/. ( Så dum var jeg ) Etter en omstart.. Ville ikke noe boote.(Jeg har xp og ubuntu, så det kommer hvilket os jeg skal starte) Men det kom ikke opp noe .. Bare en hvit strek som blinket. ---> - <--- En slik. Har bootet med både xp og vista cd, og alt funker helt til den delen dær pc'n starter på nytt for og fullføre alt. (Jeg har ikke recovery) Det virker som om at Masterboot er Slettet. Så hvis noen er god med pc, så vær så snill og hjelp meg da Lenke til kommentar
masterboot Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Nei, ok Får vel kjøpe ny Lenke til kommentar
freonor Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Har du xp cden er det bare å kjøre en repair. Du må bare skrive en ny MBR. Tror du kan bruke easybdc til dette også. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Boot med xp-plata, åpne "Dos" og skriv : diskpart (Enter) list partition select partition X (der X vanligvis er 0) Active Deretter er det bare å kjøre vanlig fixmbr fra recovery eller bruke EasyBCD, et genialt verktøy som nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå