Deem Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Brettet ditt kosta 2.600 på Snosk8srf.no, så du sparer nok noen kroner på å kjøpe fra utlandet. http://www.jovial.no/longboard-norge/komplette-brett.html?price=2%2C1000 er nok dine beste håp for komplette brett under 2000 her til lands, og de fleste av de der ser stive ut. EDIT: Fiksa litt på oppsettet der, bredere trucker og gode kulelagre: Endret 15. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
Deem Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Venninne kjørte bak meg i bilen sin for noen timer siden på vei hjem fra klasseavslutning. 40km/t på Dervish med løse trucker og myke bushings. Er ganske fornøyd med det Endret 16. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Nice skoleavsluttning, hvor da? hvilket trinn? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Katta i Oslo, ferdig med tretten års skolegang, men jeg skal ta et år om igjen så jeg føler at jeg ikke kan feire det skikkelig før neste år ^^ Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 40 kmt klarer jeg på "fish"-oldschoolboardet mitt http://www.youtube.com/watch?v=WPkVL8trZ1w Lenke til kommentar
Deem Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) 40 kmt klarer jeg på "fish"-oldschoolboardet mitt http://www.youtube.com/watch?v=WPkVL8trZ1w Pretty neat job! Bra resultat du fikk med brettet, mye arbeid? Endret 18. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
0scar Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Brettet ditt kosta 2.600 på Snosk8srf.no, så du sparer nok noen kroner på å kjøpe fra utlandet. http://www.jovial.no/longboard-norge/komplette-brett.html?price=2%2C1000 er nok dine beste håp for komplette brett under 2000 her til lands, og de fleste av de der ser stive ut. EDIT: Fiksa litt på oppsettet der, bredere trucker og gode kulelagre: Neeeeei!! Hva tenker du på? Dette er jo et helt ræva set-up! Charger truckene er det bare å styre unna etter alt negativt jeg har hørt om de. DBS Hjulene er ikke verdt en tredjedel av prisen. Så dårlige er de. Og hvorfor skulle du ville innstalere Bones kulelagrene? Det har absolutt ikke en dritt å si på farten i motsetning til DBS kulelagrene. Et bra set-up til denne platen er: Paris 180 Orangatang Stimulus 83a 70mm DBS Kulelagrene Du har tydligvis mye å lære Lenke til kommentar
Deem Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Setupen har jeg forresten ikke laget som jeg ville kjoert det selv, Perrix ville ha det. Jeg tenkte brede trucker for aa kunne ha litt hjul uten wheelbite eller enorme spacers, men er Charger truckene saa ille? Jeg har ikke kjoert DBS hjulene, hva er saa forferdelig med de? Har du sammenlignet DBS og Bones kulelagre? Mine Reds spinner i to minutter og er straalende fornoeyd, saa jeg har blitt Bones fanboy Hvis du har no intel paa CBS Ceramics er det forresten fint, vurderer aa kjoepe de neste gang jeg skal ha noe derifra. de norske bokstavene slutta aa funke i firefox i dag, jaevla slit... Endret 18. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
0scar Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Setupen har jeg forresten ikke laget som jeg ville kjoert det selv, Perrix ville ha det. Jeg tenkte brede trucker for aa kunne ha litt hjul uten wheelbite eller enorme spacers, men er Charger truckene saa ille? Jeg har ikke kjoert DBS hjulene, hva er saa forferdelig med de? Har du sammenlignet DBS og Bones kulelagre? Mine Reds spinner i to minutter og er straalende fornoeyd, saa jeg har blitt Bones fanboy Hvis du har no intel paa CBS Ceramics er det forresten fint, vurderer aa kjoepe de neste gang jeg skal ha noe derifra. de norske bokstavene slutta aa funke i firefox i dag, jaevla slit... Vel, Charger truckene er noe de fleste pleier å styre unna, men det finnes sikkert de som foretrekker de. Har bare testet de et par km selv, men synes de ikke var så behagelige. Veldig ustabile og ujevn lean. DBS Hjulene er veldige billige, noe som oftest tyder på dårlig kvalitet. De er laget av dårlig urethane som gir en udigg følelse. De er også ikke egnet til noen spesiell type kjøring (dh, carving, sliding osv. Jeg legger merke til at du tar tiden på hjulene dine osv. Dette er en vanlig "nybegynnerfeil", for dette har ikke en dritt å si på farten din. Det er heller vekt og aerodynamikk som har mest å si. Det er ikke vits i å bruke opp til 60 $ for et par kulelagre, når du kan få over 5 stykker for under den prisen. Som sagt. Kulelagere har absolutt ingen ting å si på fart el. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Vel, Charger truckene er noe de fleste pleier å styre unna, men det finnes sikkert de som foretrekker de. Har bare testet de et par km selv, men synes de ikke var så behagelige. Veldig ustabile og ujevn lean. DBS Hjulene er veldige billige, noe som oftest tyder på dårlig kvalitet. De er laget av dårlig urethane som gir en udigg følelse. De er også ikke egnet til noen spesiell type kjøring (dh, carving, sliding osv. Jeg legger merke til at du tar tiden på hjulene dine osv. Dette er en vanlig "nybegynnerfeil", for dette har ikke en dritt å si på farten din. Det er heller vekt og aerodynamikk som har mest å si. Det er ikke vits i å bruke opp til 60 $ for et par kulelagre, når du kan få over 5 stykker for under den prisen. Som sagt. Kulelagere har absolutt ingen ting å si på fart el. Jeg tenker at kulelagre som ruller lenger kanskje vil baere meg bortover i flatt terreng lettere, saa jeg slipper aa sparke hele tiden. Dama sitt brett har noen standard kulelagre fra Loaded, og baade jeg og hun synes at mine baerer oss lettere av gaarde. Hva er gode dyre kulelagre godt for hvis ikke de ruller bedre? Endret 18. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
0scar Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Vel, Charger truckene er noe de fleste pleier å styre unna, men det finnes sikkert de som foretrekker de. Har bare testet de et par km selv, men synes de ikke var så behagelige. Veldig ustabile og ujevn lean. DBS Hjulene er veldige billige, noe som oftest tyder på dårlig kvalitet. De er laget av dårlig urethane som gir en udigg følelse. De er også ikke egnet til noen spesiell type kjøring (dh, carving, sliding osv. Jeg legger merke til at du tar tiden på hjulene dine osv. Dette er en vanlig "nybegynnerfeil", for dette har ikke en dritt å si på farten din. Det er heller vekt og aerodynamikk som har mest å si. Det er ikke vits i å bruke opp til 60 $ for et par kulelagre, når du kan få over 5 stykker for under den prisen. Som sagt. Kulelagere har absolutt ingen ting å si på fart el. Jeg tenker at kulelagre som ruller lenger kanskje vil baere meg bortover i flatt terreng lettere, saa jeg slipper aa sparke hele tiden. Dama sitt brett har noen standard kulelagre fra Loaded, og baade jeg og hun synes at mine baerer oss lettere av gaarde. Hva er gode dyre kulelagre godt for hvis ikke de ruller bedre? Dette er en ganske vanlig missforståelse, men dyre kulelagre ruller ikke lengre på flatt terreng. Eller i prinsippet gjør de det, men det er utrolig minimalt. Fordelen med dyre kulelagre er som regel flere ting. De kan være av mer kostbart materiale, enklere å rense (godt eksempel; Abec 11 biltins. Anbefales), de kan være tilpasset i større hastigheter (opp til 100 km/t) og de kan isolere mot dritt og støv enklere. Konkluderer med å si at kulelagere ikke har noe å si på farten så lenge de ikke er rustet igjen. Mer om kulelagere Lenke til kommentar
0scar Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det er heller ikke noe vits med "ceramic bearings". Den eneste forskjellen er at vanlige kulelagere kan ruste hvis du kjører de mye i vann. Det kan ikke ceramic. Jeg personlig, har kjørt mine DBS bearings i vann ved flere anledninger i snart 6 måndener, og dette merkes ikke på de. Jeg har bare vært flink med å vaske/rense de. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Da får jeg ty til keramikken når jeg kjøper et DH brett, i tilfelle jeg skulle klare å komme opp i så syke hastigheter. Takk for infoen! Forresten, det er vel ikke noen som vet om et brukbart og billig DH brett? Er helt blakk nå, men til sensommern...! Endret 20. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
0scar Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Da får jeg ty til keramikken når jeg kjøper et DH brett, i tilfelle jeg skulle klare å komme opp i så syke hastigheter. Takk for infoen! Forresten, det er vel ikke noen som vet om et brukbart og billig DH brett? Er helt blakk nå, men til sensommern...! Søk litt på Asfaltsurfer.com eller spør etter det, så får du det relativt sjapt. lykke til Lenke til kommentar
ENKveim Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Er stort sett ening med deg 0scar, men Bones har mange bra kulelagre. Bones Reds er ikke dårlige kulelagre vertfall ikke til prisen, men ville nok heller gått får Super Reds. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hei Lurte på om det var noen andre enn meg som kjørte Nine Two Five med Grizzly 840? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jepp, jeg kjørte også det. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 http://cgi.ebay.com/MOOSE-Natural-Longboard-Complete-9-x-47-Pintail-76mm-/370422029489?pt=LH_DefaultDomain_0 Er det bare noe dritt, eller funker det sonn halvveis og vil gi glede til en som ikke krever så mye? Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Etter å se på prisen ville jeg anta at det er forferdelig å kjøre på, triller dårlig, svinger dårlig, alt i alt et dårlig brett. Jeg ville heller kjøpt ett litt dyrere for longboard er drit gøy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå