0scar Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Yo! Etter å ha lest gjennom alle trådene er det et par ting som burde nevnes: Ikke bestill fra ebay eller lignende. Kjøp heller fra www.daddiesboardshop.com eller www.sundaeskates.com . Bor du Oslo anbefaler jeg dere å ta turen innom King og the Hill (norges eneste rene longboardsjappe) eller sjekke ut www.kingofthehill.no Sjekk også ut norges eneste longboardforum; www.asfaltsurfer.com Hvis det er noe dere lurer på er det bare å spørre meg. Endret 5. juni 2010 av 0scar Lenke til kommentar
Deem Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 www.jovial.no er den andre eneste longboardbutikken i Norge, men jeg hadde heller handlet hos King of the Hill Lenke til kommentar
0scar Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Bedre service på KOTH (gutta på Jovial er også knall, men på KOTH får du muligheten til å snakke face to face). Du får også mulighet til å prøve ut diverse brett før du kjøper de på KOTH! Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 men på KOTH får du muligheten til å snakke face to face). Forutsatt at man bor i nærheten av Oslo og kan stikke innom. Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg kjørte longboard for første gang i går, og starta rett i en kjempe bakke. Jeg starta ganske langt ned, men det var fortsatt noe bratt foran meg. jeg kommer øyeblikkelig opp i en uhorvelig stor fart, og er jo så kjempe heldig at min første tur på longboard ender opp med en helt forjævlig speed wobble og en knekt stortå kan ikke på skateshow med henning braaten og resten av norges beste skatere i dag, og får ikke kjørt skateboard i drammen skatepark på søndag med hele crewet men ska kjøpe meg et longboard daaa! det var driit gøy å kjøre, kjørte i 4 timer med brukket tå men da ble smerten såpass uutholdelig at jeg måtte stoppe. den var hoven som en potet xD 1 Lenke til kommentar
Deem Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 kjørte i 4 timer med brukket tå men da ble smerten såpass uutholdelig at jeg måtte stoppe. den var hoven som en potet xD Pricless, ekte longboarder med andre ord! 1 Lenke til kommentar
Deem Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Noen som har erfaring med Layback? Billige brett: http://boardshop.no/node/28173 Ble litt gira på brettene deres siden de var så billige, men sikler fortsatt på å lage plate fra bunnen av selv (god guide anyone?). Tråd på silverfish angående samme spørsmål http://www.silverfishlongboarding.com/forum/general-longboarding/6479-layback-boards.html Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 kjørte i 4 timer med brukket tå men da ble smerten såpass uutholdelig at jeg måtte stoppe. den var hoven som en potet xD Pricless, ekte longboarder med andre ord! Hehe, joda ALT FOR LONGBOARD!! det må jo være alle longboarderes motto..? Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Men som sagt så skal jeg kjøpe meg mitt første brett er det noen av dere som vet om noen billige, men bra brett som jeg kan kjøpe? legg GJERNE ut link til de så litt på de layback brettene på bordshop, men så korte og feite brett kan da ikke være noe digg å kjøre på ?? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg kjører Loaded Dervish flex 1, dama kjører samme men flex 2, kompis ble frelst av brettet mitt og bestilte flex 1 i dag (flex 1 er i hovedsak for de som veier over 80kg)... Good choice, kan poste fin setup etterpå Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 okei, takk for info hva koster det og hvor selger de det? jeg fikk tilbud på et brett fra en dude i drammen, og det virka greit det, men brettet var jo hele 87 cm langt. WOOOOW!! BLE SUPERSTOKA PÅ ET KORT BRETT! ehh.. nei! jeg vil gjerne ha et brett på over en meter, mer chill å bruke til å cruise rundt, og får vel mer kontroll på det i downhill kjøring også.. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) King of the Hill eller Jovial i er de eneste som fører Loaded i Norge så vidt jeg vet, er det trangt om kronene kan du kjøpe fra daddiesboardshop.com (er der jeg og kompisen min har kjøpt). Tar vanligvis ti dager fra bestilling til du står på brettet, mitt brukte ni. Skriver du NORWAY2010 i rabattfeltet får du 10% avslag Skal du ha Dervish fra daddies er denne setupen fin: Jeg ville gått for Paris trucker, men de er utsolgt der nå... Men du er skater fra før? Du hadde kanskje følt deg mer til pass på Tan Tien, den er ti cm kortere (ikke bonus for deg) og har litt tail. Eneste jeg ikke liker med den er at du kun kan ha 72mm hjul før wheelbite. Endret 15. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 jeg er skater ja smud med rabbat daa! tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 men serr, den setupen var dyr :O vet ikke om jeg har råd til å bevilge såå mye penger i det :8 jeg tenkte mere på et brett til ca. 1400 kr hva med å bestille fra www.krackedskulls.com ? ser vel bra ut det ? Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Men hva tror du om dette? http://www.daddiesboardshop.com/sector9-teahupoo-complete.aspx funker fortsatt rabbaten der? jeg trenger jo ikke noe sånn saiko bra shit første gangen så lenge det funker å vruise rundt i sentrum, kjøre litt downhill osv så funker det fett for meg Lenke til kommentar
Deem Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Rabatten gjelder alt på daddies, Sector 9 brett funker ganske greit det, men for min del hadde jeg like vel brukt de ekstra kronene på en dervish eller tan tien. Brettet du sikter til har jeg ikke prøvd, men skal visst være ganske bra. Kjøper du det brettet fra daddies burde du få en total utgift med brett, frakt og toll på 1.600 kr tipper jeg. Du burde velge andre kulelagre, Bones Reds gir mest for pengene, har et sett selv. Et longboard har du relativt lenge, de slites ikke ut på samme måte som skateboard som kan regnes som en forbruksvare. Keep in mind: Kjøper du fra utlandet vil frakten være en del, pluss moms og tollgebyr. Daddies skriver som regel 60$ vedi på pakken så du burde slippe unna med toll og moms på 300kr. Vet ikke om krackedskulls gjør det samme. Sånn sett, skal du kjøpe et billig brett kan du like så godt kjøpe det hjemme, du sparer mest penger når du kjøper et litt dyrere brett fra utlandet. Endret 15. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 okei, tror jeg da kjøper det brettet på den linken jeg viste jeg prisen kom på $144 og det funker vel det, blir vel litt mye i frakt ogsånn men shit shit.. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Hadde sjekka prisen i Norske butikker først hvis jeg var deg, koster den like mye her er det ikke så stort poeng i å kjøpe fra utlandet Men gratulerer, du har funnet brettet ditt ^^ Endret 15. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 hehe, ja du har et poeng der, gidder du å hjelpe meg med å finne et bra et da? helst ikke over 1500 kr takk veit ikke om så mange norske butikker som selger det jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå