Gå til innhold

Den store, eneste (?) Longboard-tråden


Anbefalte innlegg

Yo!

Etter å ha lest gjennom alle trådene er det et par ting som burde nevnes:

 

Ikke bestill fra ebay eller lignende. Kjøp heller fra www.daddiesboardshop.com eller www.sundaeskates.com . Bor du Oslo anbefaler jeg dere å ta turen innom King og the Hill (norges eneste rene longboardsjappe) eller sjekke ut www.kingofthehill.no

 

Sjekk også ut norges eneste longboardforum; www.asfaltsurfer.com

 

Hvis det er noe dere lurer på er det bare å spørre meg.

Endret av 0scar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjørte longboard for første gang i går, og starta rett i en kjempe bakke. Jeg starta ganske langt ned, men det var fortsatt noe bratt foran meg. jeg kommer øyeblikkelig opp i en uhorvelig stor fart, og er jo så kjempe heldig at min første tur på longboard ender opp med en helt forjævlig speed wobble og en knekt stortå :( kan ikke på skateshow med henning braaten og resten av norges beste skatere i dag, og får ikke kjørt skateboard i drammen skatepark på søndag med hele crewet :( men ska kjøpe meg et longboard daaa! :D det var driit gøy å kjøre, kjørte i 4 timer med brukket tå :D men da ble smerten såpass uutholdelig at jeg måtte stoppe. den var hoven som en potet xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men som sagt så skal jeg kjøpe meg mitt første brett ;) er det noen av dere som vet om noen billige, men bra brett som jeg kan kjøpe? legg GJERNE ut link til de :D

 

så litt på de layback brettene på bordshop, men så korte og feite brett kan da ikke være noe digg å kjøre på ??

Lenke til kommentar

okei, takk for info ;) hva koster det og hvor selger de det? jeg fikk tilbud på et brett fra en dude i drammen, og det virka greit det, men brettet var jo hele 87 cm langt. WOOOOW!! BLE SUPERSTOKA PÅ ET KORT BRETT! ehh.. nei! jeg vil gjerne ha et brett på over en meter, mer chill å bruke til å cruise rundt, og får vel mer kontroll på det i downhill kjøring også..

Lenke til kommentar

King of the Hill eller Jovial i er de eneste som fører Loaded i Norge så vidt jeg vet, er det trangt om kronene kan du kjøpe fra daddiesboardshop.com (er der jeg og kompisen min har kjøpt). Tar vanligvis ti dager fra bestilling til du står på brettet, mitt brukte ni. Skriver du NORWAY2010 i rabattfeltet får du 10% avslag ;)

 

Skal du ha Dervish fra daddies er denne setupen fin:

post-126838-1276629320,7463_thumb.jpg

 

Jeg ville gått for Paris trucker, men de er utsolgt der nå...

 

Men du er skater fra før? Du hadde kanskje følt deg mer til pass på Tan Tien, den er ti cm kortere (ikke bonus for deg) og har litt tail. Eneste jeg ikke liker med den er at du kun kan ha 72mm hjul før wheelbite.

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Rabatten gjelder alt på daddies, Sector 9 brett funker ganske greit det, men for min del hadde jeg like vel brukt de ekstra kronene på en dervish eller tan tien. Brettet du sikter til har jeg ikke prøvd, men skal visst være ganske bra. Kjøper du det brettet fra daddies burde du få en total utgift med brett, frakt og toll på 1.600 kr tipper jeg. Du burde velge andre kulelagre, Bones Reds gir mest for pengene, har et sett selv.

 

Et longboard har du relativt lenge, de slites ikke ut på samme måte som skateboard som kan regnes som en forbruksvare. :)

 

Keep in mind: Kjøper du fra utlandet vil frakten være en del, pluss moms og tollgebyr. Daddies skriver som regel 60$ vedi på pakken så du burde slippe unna med toll og moms på 300kr. Vet ikke om krackedskulls gjør det samme. Sånn sett, skal du kjøpe et billig brett kan du like så godt kjøpe det hjemme, du sparer mest penger når du kjøper et litt dyrere brett fra utlandet.

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...