mariuskris Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det har seg sann, at en dag da jeg restartet pc-en min etter en installering, så ble pc-en rar. når jeg kom til skrivebordet ville ikke musa og tastaturet virke, så jeg tok en sånn recovery så jeg setter pc'en ''tilbake i tid'' eller setter pc'en tilbake til hvordan den var før dette skjedde. det gikk det men internetten var ødelagt og datan var sinnsykt treg. installerte driveren til D-link ( trådløst nettverk det er snakk om nå). Det er trådløst nettverk som bruker USB tilkobling. det funket ikke. det står uidentifisert nettverk: lokalt. med sånt gult skilt med utropsstegn på der du ser internettstatusen. Dette er vista jeg bruker. han finner internett men det blir ikke identifisert. idag prøvde jeg internett med kabel men det virker heller ikke. uidentifisert nettverk: begrenset nettilgang eller bare lokal. problemet trur jeg er ANIWZCS2 også står det at ANIO ikke kan loades eller noe. Noen som har vært borte i dette før? Lenke til kommentar
Lenetupp Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har ikke så god peiling på sånn, men hadde noe lignende trøbbel en gang, og da var det visstnok antivirusprogrammet mitt(da Norman) som blokkerte selve internetten som en trussel Lenke til kommentar
THx1138 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 det som er feil er at maskinen ikke får kontakt med dhcp server, den som deler ut ip til deg. uten ip = ikke internett. du har istede fått en privat ip(apipa) som kun fungerer i ditt lokale subnett, altså ikke utover din router/gateway. det er flere grunner til dette, som nevnt kan det skyldes antivirus som kan blokkere/hindre deg å motta en gyldig adresse. siden du sier maskinen er treg kan dette skyldes dns feil. det du først kan gjøre er å deaktivere nettverkskortet ditt. vent til det er deaktivert, for så å aktivere det igjen. den skal da kunne lete opp dhcp serveren som igjen gir deg en adresse. hva var det du installerte forresten? uansett, du burde muligens resette din trådløse router. napp ut strømkontakten, vent 20sek, plugg inn igjen. burde da etter noen sekunder å være ok. men prøv tips #1 først. -1138 Lenke til kommentar
mariuskris Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) det som er feil er at maskinen ikke får kontakt med dhcp server, den som deler ut ip til deg.uten ip = ikke internett. du har istede fått en privat ip(apipa) som kun fungerer i ditt lokale subnett, altså ikke utover din router/gateway. det er flere grunner til dette, som nevnt kan det skyldes antivirus som kan blokkere/hindre deg å motta en gyldig adresse. siden du sier maskinen er treg kan dette skyldes dns feil. det du først kan gjøre er å deaktivere nettverkskortet ditt. vent til det er deaktivert, for så å aktivere det igjen. den skal da kunne lete opp dhcp serveren som igjen gir deg en adresse. hva var det du installerte forresten? uansett, du burde muligens resette din trådløse router. napp ut strømkontakten, vent 20sek, plugg inn igjen. burde da etter noen sekunder å være ok. men prøv tips #1 først. -1138 Jeg instalerte Cubase/ cubasis. Det stemmer ihvertfall med at maskinen ikke får tilsendt ip adressen. Det sånn at jeg har Et vanlig Trådløst nettverks kort ( sånn plate med innstikk til antenne) denne er deaktivert, men må bare få finne nettverket til Usb-nettverket da:) EDIT: endte til slutt med å ta Recovery diskene og installere alt på nytt;) Endret 26. mars 2009 av mariuskris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå