Gå til innhold

Erfaringer fra Selvhypnose?

Anbefalte innlegg

Jeg er en person som kan ha veldig vanskelig for å sovne viss jeg legger meg uten å være spesielt trøtt. Kan ligge i opp til flere timer å bare tenke på alt og ingen ting. for ca 3-4 måneder siden lå jeg en natt slik som dette å fikk ikke sove, etter en stund begynte jeg helt ubevisst å konsentrere meg hardt på å sove. plutselig fikk jeg en merkelig følelse i hele kroppen som varte i ca 2-3 sek. Dette førte meg inn i en transe/selvhypnose. Kunne ikke bevege en muskel, virket som jeg var lam.

Jeg lå ganske lenge i denne transen(virket hvertfall som en ganske lang tid)uten å vite hva som skjedde men greide etter en stund å liksom rive meg ut av den. Jeg holdt meg bevisst hele denne tiden jeg var i selvhypnose så jeg greide å tenke bortimot klart. Og når jeg greide å rive meg ut var jeg fortsatt bevisst som om ingen ting hadde skjedd.

Gikk en stund å lurte på hva dette kunne ha vert men sluttet å tenke på det etter 2-3 dager. Men etter noen dager greide jeg å entre denne selvhypnosen igjen, og denne gangen greide jeg å liksom utforske det litt mer. Alt stemte overens med det som skjedde forrige gang. Først fikk jeg den merkelige følelsen i kroppen og deretter kom jeg inn i transen som gjorde at jeg ikke kunne bevege på meg. Jeg måtte lksom rive meg ut av dette denne gangen også men var liksom ikke samme panikk aktige tilstanden som første gang.

De siste ukene har jeg greid dette mange ganger. Greier nesten å kontrollere det. Når den merkelige følelsen kommer kan jeg på en måte velge om jeg vil la meg føre rett i transen eller ikke. Mens jeg er inne kan jeg også åpne øynene. Her kan jeg aldri huske 100 % hva jeg ser, men virker som jeg hallusinerer voldsomt, ser liksom masse lys og bilder. Jeg har også lært meg hvordan jeg kommer ut av dette ved å konsentrere meg.

Noen her som har hatt noen lignende hendelser som dette? :p

Høres sikkert ut som jeg er en junkie på overdose, men har lest litt på nettet om selvhypnose og dette er faktisk et virkelig fenomen. på en måte som om kroppen sover mens hjernen fortsatt er til stede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noe erfaring med lucid dreaming.

Det minner litt om det du beskriver, men passer ikke helt.

Er lenge siden jeg har opplevd det nå. Synd, for selv om det er litt ekkelt (f.eks. å være bevisst på at man er helt paralysert), er det veldig stilig å være bevisst at man drømmer og kunne utøve innflytelse på drømmingen.

Forøvrig er all hypnose selvhypnose, i og med at det alltid er ens egen hjerne som til syvende og sist gjør jobben. [/ultrapirkemodus]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

YEY ! Har hatt det selv. Jeg var liten (første gangen), det var langt på dag og jeg hadde våknet, sovnet og våknet ganske mange ganger. plutselig hører jeg en rar lyd, en slags.. "sirene" som ikke skrek like mye som brannbiler, og den fulgte hjerterytmen. Når jeg prøvde å bevege meg ble disse lydene høyere og raskere. Jeg kjente at jeg var livredd og trodde jeg hadde blitt lam. . Etter dette har jeg hatt det noen ganger.

Men det med lyden, er det normalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...