Barry White Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hei! Jeg har et K7T Pro2-A hovedkort. Jeg har nettopp kjøpt meg ny seagate harddisk..jeg vil at denne og 40 GB'yteren skal fungere sammen. 40 GB'yteren er sannsynligvis på 5400 RPM. Hva skal jeg gjøre for at 80 GB skal være første disk og 40 GB andre disk? Må jeg inn i bios? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Stygt redd for at du kanskje må inn i Bios uansett, men det viktigste her er å sette jumperne riktig. 80 GB skal stå på master og 40 GB på slave. Jumperne finner du ved siden av IDE kabelen, og det står som regel en forklaring over. Hvis du har award bios og ikke begge diskene står på "Auto-detect" i Bios må du gå inn og enten skru på Auto-detect eller sette diskene automatisk i bios (da slipper du at maskinen leter etter nye disker hver gang du booter) :wink: Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Og etter at du har satt jumperene riktig må du installere OS'et på nytt... Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Behøver ikke innstallere noe på nytt så fremt man har ett program som heter ghost. Men det er kanskje en fordel alikevel hvis det er snakk om en gammel installasjon Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Behøver ikke innstallere noe på nytt så fremt man har ett program som heter ghost. Men det er kanskje en fordel alikevel hvis det er snakk om en gammel installasjon Nix, vil du kopiere gamle spøkelser, kan du bruke Ghost :-) Har enda til gode å se en Win installasjon som ikke trenger en 'refresh' en gang i blant, som f.eks. ved bytte av HD.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå