Gå til innhold

Fra HTC til E71

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat gått fra Tytn 2 til Nokia E71, men sliter litt med filene som er overført. Har blandt annet endel Word dokumenter som ikke vil åpne seg. De fleste er lagret som .docx og det er altså disse jeg ikke får åpnet. Litt usikker på hvorfor, for det gjelder ikke alle dokumentene. Det gjaldt selvfølgelig MatTips dokumentene, så ble ikke noe spennende middag i dag gitt. Men kan det ha noe å si at det er bilder i dokumentet? Tips til hva jeg evt må gjøre?

Veldig fornøyd med å ha gått over til E71 forresten. Er som å gå fra god gammel trepulk til fiberpulk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat gått fra Tytn 2 til Nokia E71, men sliter litt med filene som er overført. Har blandt annet endel Word dokumenter som ikke vil åpne seg. De fleste er lagret som .docx og det er altså disse jeg ikke får åpnet. Litt usikker på hvorfor, for det gjelder ikke alle dokumentene. Det gjaldt selvfølgelig MatTips dokumentene, så ble ikke noe spennende middag i dag gitt. Men kan det ha noe å si at det er bilder i dokumentet? Tips til hva jeg evt må gjøre?

Veldig fornøyd med å ha gått over til E71 forresten. Er som å gå fra god gammel trepulk til fiberpulk :)

Jeg er ikke sikker, men å konverete til fra docx til doc burde vel gjøre susen?

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er at Microsoft office 2003 og 2007 er forskjellige fra hverandre når det gjelder dokument formatering.

Du må åpne alle dokumenter du skal jobbe med, for deretter å lagre dem som .doc og ikke docx.

Dette gjelder også mellom 2003 og 2007 versjonen av microsoft office på pc. På pc finnes det en oppdatering som gjør at man slipper å tenke på at man i office 2007 bør lagre alle dokumenter som .doc og ikke som docx som er satt som std.

Det tok sin tid og år før denne oppdateringen kom ut også. Mulig siste og fullvesjonen av quickoffice til E71 også fixer dette, men det har jeg ikke prøvd ut.

Pass også på å lag et tomt dokument av word, excel på pc og overfør dette til telefonen. Det er ikke alle versjoner av quickoffice hvor man har mulighet for å opprette nye dokumenter direkte på mobilen.

Dette tommem dokumentet kan selvsagt editeres for så å lagres med annet navn, på denne måten kan man nå opprette uendelig med dokumenter direkte på mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...