wil Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei. Jeg har da installert Arch på nytt igjen på Test maskina mi, men nå sitter jeg i Windows. Jeg hørte opp Knoppix igjen i går og det var lenge siden jeg hadde prøvd den. Tenkte derfor at jeg skulle laste den ned og prøve den. Først lasta jeg ned 6.0, så 6.0.1. Jeg brente ut 6.0.1 versjonen og satt den inni det optiske drevet. Vel den starta opp og som de fleste sikkert veit så er jo Knoppix noe du bare kjører fra cd. Nok om det. Den starta no opp og det merkelige var at Knoppix`en begynte å snakke av alle ting. Jeg måtte navigere i menyer før jeg endelig fant et valg der jeg kunne starte LXDE som tydligvis er den nye Default desktop`en til Knoppix. Det jeg så finner ut når jeg da kommer inni LXDE er at den begynner å snakke. alt jeg trykka på og skrev i Terminal repiterte stemmen. Også skulle jeg inni /etc/X11/xorg.conf en tur. Jeg åpna den via nano forresten. Iallefall, når jeg hadde kommet inni fila så begynner den fanken meg å leste opp det som står i fila. Helt utrolig. Hvorfor gjør den slik? Er Knoppix tilrettelagt for Blinde eller? Jeg synes at det var plagsomt jeg da. Noen flere som har prøvd Knoppix 6.0.1 som har opplevd det samme? Nei. Nå skal ikke jeg installere Knoppix. Jeg bare prøvde den via CD. Jeg klarer meg helt fint med Slackware og Arch, men jeg bare spekullerte litt liksom. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Du har nok lastet ned ADRIANE versjonen av 6.0.1 som er for denne gruppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå