manofwar Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 En venn av meg er hardbarket speilreflekskamera bruker. Han skal kjøpe nytt kamera nå og jeg mener han skal kjøpe seg en digitalkamera. I den forbindelse lurer vi på: Hvor mye kan man forstørre et bilde tatt med digitalkamera? Hvis jeg vil ha ca. A3 størrelse hvor mange megapixel trenger jeg? Hvilken kamera anbefaler dere? prisen er ikke så viktig. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg har kjørt ut A3 med ca 2MPix og godt resultat. Det var med et Nikon CP950. Har sett bilder kjørt ut i A3 med 1.3MPix og det ble omtrent som et avisfotografi. Hvis man er typen som studerer fotografiet med forstørrelsesglass og mikroskop, så må man antagelig oppta lån i banken for å få et brukbart kamera. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Nikon D1x er noe av det beste akkurat nå. http://www.dpreview.com/reviews/nikond1x/ Fåes for ca. kr. 50.000,- hos it-butikken. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Sony 707 gir best oppløsning av 5 megapiksel kameraene i dag. Det har en bra linse med ca. 200mm zoom, og bildene har en bedre oppløsning enn nikon 5000, dimage 7, olympus e20 og canon eos 1d som er ett speilrefleks kamera. Canon 1d har utbyttbare linser, men koster det dobbelte av Sony 707. 707 har like høy oppløsning som Nikon D1. Ellers er vel forskjellen mellom 707 og D1 de samme som forskjellen på en proff 35mm speilrefleks, og ett veldig bra 35mm kamera med innebygd linse. 707 sin største svakhet er vel at den ikke har hot shoe for blitz, men den har feste for ekstern blitz, også bruker den memory stick i stedet for compact flash. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Hvis han er hardbarket speilreflekskamera-bruker, er det nok et digitalt speilrefleks han bør vurdere. De kameraene som finnes på markedet i dag har alle god nok oppløsning til relativt store forstørrelser, men til A3 bør han nok gå for et 5-6 Megapikselkamera. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå