khaave Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei, jeg er usikker å kjøpe f.eks. Nikon D60 f.eks. fleste butikken selger med objektivet AF-S DX 18-55mm f/3,5-5,6 VR eller uten VR, hva er forskjell med VR og uten? Håper svar raskt tilbake, takk. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Bildestabilisering. Kjøp det med VR. Det hjelper deg i mange tilfeller, slik at du kan ta bilder under dårligere lysforhold. Endret 25. mars 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) VR står for Vibration Reduction. Du kan altså med VR bruke lengre lukkertider håndholdt enn du ville klart uten. I tillegg er objektivet med VR en genrerell forbedring på stort sett alle områder. Konklusjon: Kjøp det med VR. Endret 25. mars 2009 av Arbakadarba Lenke til kommentar
khaave Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Takker for raske tilbakemeldinger! Jeg har også tanken fram og tilbake om jeg skal ha Nikon D60 eller Canon EOS 450D, leste forskjellige tester og sies mye toppkarakterer på Canon EOS 450D, men differanse mellom begge modellen er ca 1500,-.. Fant noe bra tilbud på D60 til kr 3495,- men uten VR tror jeg pga det står bare 18-55mm uten VR.. Fleste med VR koster kr 3995,- Noe erfaringer anbefalinger fra dere på begge modellen? Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Har ikke erfaring med Canon, men min kone har D60 med VR-objektivet. Jeg mener dette er en glimrende startpakke som jeg ikke har noen problemer med å anbefale på det varmeste. IKKE kjøp pakken med objektiv uten VR!! -Lazy Lenke til kommentar
khaave Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Takker for tipsen :-) En annen ting, jeg sjekket rundt nettbutikken Nikon D60 og trykke "tilbehør" det står 2,4,8 og 16gb minnekort kan kjøpe ekstra, men jeg leste en side på Nikon som står f.eks: Følgende SD-minnekort er testet og godkjent for bruk i D60-kameraet: • Lexar 128 MB, 256 MB, 512 MB, 1 GB Platinum II: 512 MB, 1 GB, 2 GB*1, 4 GB*2 Professional: 1 GB, 2 GB*1 • Panasonic 64 MB, 128 MB, 256 MB, 512 MB, 1 GB, 2 GB*1, 4 GB*2, 8 GB*2 • SanDisk 64 MB, 128 MB, 256 MB, 512 MB, 1 GB, 2 GB*1, 4 GB*2 • Toshiba 64 MB, 128 MB, 256 MB, 512 MB, 1 GB, 2 GB*1, 4 GB*2 *1. Hvis kortet skal brukes med kortleser eller annen enhet, må du kontrollere at enheten støtter kort på 2 GB. *2. Følger SDHC-standarden. Hvis kortet skal brukes med kortleser eller annen enhet, må du kontrollere at enheten støtter SDHC. Gå det ikke an å bruke f.eks. Kingston 8gb eller 16gb på denne Nikon D60? Jeg vurderte å kjøpe Kingston 8 eller 16gb, men må være sikre på om det passer til den D60. Jeg trykket selve siden Nikon D60 hos en av nettbutikken og trykke ekstra tilbehør der står noe 8 og 16 gb kingston, men ifølge Nikon siden sier ikke noe om Kingston, hm? Takk forhånd :-) Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Minnekortene Nikon ramser opp er bare de kortene de garanterer virker. Ingenting i veien med å bruke andre kort, d40x'en min spiser alle SD og SDHC kort jeg har foret den med hittil. Perosnlig synes jeg det er greit å holde meg til tppen 4gb kort - de er billige, og jeg slipper å legge alle eggene i en kurv... Jeg ville heller kjøpt et høykvalitets 4gb kort enn et billig 16 gb for å si det på en annen måte. Lenke til kommentar
khaave Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 OK, hva type kortet du har og evnt link på nettet den høyeste kvalitetet på minnekort? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Bare hold deg til kvalitetskort som f.eks Lexar og Sandisk så er du trygg. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Og så høy leserhastighet to har råd til. Da kan du ta lengre serier, uten å måtte stoppe pga. at minnekortet måtte "lades". Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå