hvor Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 hallo, hvor mye sånn ca koster det i alt med kjøretimer grunnkurs å hele sulamitten for moped 50cc? Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 8000 eller noe i den duren? Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 tja tror jeg betalte 300kr jeg når jeg tok den på skolen. Men igjen det er noen år siden, over sju år siden når jeg tenker meg om,hmms Lenke til kommentar
hvor Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 kostet 3700 for grunnkurs og har hørt at det koster 900 per kjøretime . og det er slutt på kjøretimer med skolen nå Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Titta litt rundt på nette og fant ut gjennomsnittsprisen, den var ca. 5000kr for hele lappen ( uten teori som koster 300kr eller noe i den dur) Lenke til kommentar
hvor Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Titta litt rundt på nette og fant ut gjennomsnittsprisen, den var ca. 5000kr for hele lappen ( uten teori som koster 300kr eller noe i den dur) fyren på grunnkurset sa at man måtte ha minimum 13 kjøretimer og hvis de koster 900 per stk. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det koster jo ikke noe med kjøretimer? Det koster vel bare å låne scooter? Det gjorde det her iallfall, og det var kun 2 ganger vi var ute å kjørte. 2 forskjellige dager altså. Jeg betalte vel rundt 8k, og det var på skolen her. Synes det var minst 2-3 ganger for mye i forhold til det jeg lærte. Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg tok det på skolen selv, betalte 1500kr med ALT (fra traffikalt grunnkurs til jeg skulle ta teorien) Mens kompiser av meg betalte rundt 5lapper for det samme, du betaler ikke for kjøretimer på moped! _______________________________________ Her er hele mopedlappen fra trafikalt grunnkrus til du har teori... Trinn 1 - Trafikalt grunnkurs: er felles for alle førerkortklasser og danner grunnlag for all videre opplæring. Kurset er nødvendig for å kunne øvingskjøre både privat og med kjøreskole. Målet er hovedsakelig å gi eleven risikoforståelse. Kurset er på 17 undervisningstimer totalt. Det inneholder trafikk- og risikoforståelse (10 timer), førstehjelp og tiltak ved trafikkulykker (4 timer) og mørkekjøring (3 timer). Trinn 2 - Grunnleggende kjøretøy og kjørekompetanse: består av et teorikurs (ikke obligatorisk) og 4 timer øvelser på lukket området (obligatorisk). Trinn 3 - Trafikalt kompetanse: består av 6 timers opplæring på vei (obligatorisk). Trinn 4 - Avsluttende opplæring: består av 3 timer kjøring på vei (obligatorisk) og 1 time planlegging av, og samtale om kjøringen (obligatorisk). Trinn 5 - Førerprøve: er en teoretisk prøve som du tar ved en av Statens vegvesens trafikkstasjoner. Prøven kan ikke avlegges før du har gjennomført trinn 4 i opplæring, og har fylt 16 år. Lenke til kommentar
hvor Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå