Gå til innhold

Hvilke produsenter av laptop "lager minst støy" ? (Herunder prosessor)

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en laptop som støyer LITE, men allikevel har gode ytelser og som ikke begynner å krangle fordi den må kjøpe fler programmer på en og samme gang!

Ikke helt sikker på makspris men langt unna toppsjiktet, den brukes ikke så hardt til daglig, men jeg har en tendens til å laste ned alt mulig til alt mulig rart også skal jeg helst gjøre ørten ting samtidig.

Bildebehandling er et kjempekrav og skal gå som en lek :)

Endret av Thlian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP har myyyye støy. Hadde en HP før og den begynte å suse tvert jeg åpnet Firefox. Det samme er med laptopene til min søster og far. De står på suten og suser om kapp. Når skjermspareren er på så suser viften for fullt. Så HP er en pc med veldig mye støy.

Jeg solgte min HP og kjøpte meg en Macbook Pro istedet og det var veldig merkbart forskjell. Eneste gangene den har begynt med viften er når jeg har begynt å spille litt. Ellers er den stille som en mus.

Lenke til kommentar
HP har myyyye støy. Hadde en HP før og den begynte å suse tvert jeg åpnet Firefox. Det samme er med laptopene til min søster og far. De står på suten og suser om kapp. Når skjermspareren er på så suser viften for fullt. Så HP er en pc med veldig mye støy.

Jeg solgte min HP og kjøpte meg en Macbook Pro istedet og det var veldig merkbart forskjell. Eneste gangene den har begynt med viften er når jeg har begynt å spille litt. Ellers er den stille som en mus.

Det er ikke min erfaring, men vi har vel forskjellige syn (hør).

Vil si min ligger rundt 25dbA med firefox, spotify og MSN i aktivitet. Dette er en Compaq 6715b med Turion 64 X2 TL-60 og ren kobberkjøler.

Om du virkelig vil ha en stille PC så er vel Netbook et alternativ, kanskje ikke så mye ytelse i de da.

Endret av Blomsterbob
Lenke til kommentar

Det er ikke min erfaring, men vi har vel forskjellige syn (hør).

Vil si min ligger rundt 25dbA med firefox, spotify og MSN i aktivitet. Dette er en Compaq 6715b med Turion 64 X2 TL-60 og ren kobberkjøler.

Om du virkelig vil ha en stille PC så er vel Netbook et alternativ, kanskje ikke så mye ytelse i de da.

Kan godt være at det er kun de pcene her det er snakk om. Finnes sikkert noen stillegående HP laptoper ute å går, men når det er snakk om 3/3 pcer her i huset så vil jeg ikke anbefale de videre til andre på mitt grunnlag.

Lenke til kommentar
Kloke svar!=!?

Ikke HP nei, så er heller ikke macbook noe å satse på. Er ikke apple fan med unntak av nanon ;)

Videre.......?

Hva?.............................::......::::..:::.:::.punktumpunktum

Det svaret gjorde meg ikke særlig klokere.

Lenke til kommentar

Bare så du vet det, så er MacBookene utrolig godt designet når det kommer til kjørling.

Du kan jo installere Windows på en alu-macbook. Det vil gå som en drøm, men det koster nok endel mer enn en HP som er laget av lekebutikk-plast da.

Også holder den et par år lenger. Veit ikke hvor mye det har å si for deg...

Lenke til kommentar

Så lenge det er Business-laptoper så gjør det ingenting om de er av plast, jeg ser ikke plast som mindre eksklusivt, bare som en praktisk løsning.

Men nok off-topic, holder meg fortsatt sterkt til Lenovo, de har noen laptoper som er beregnet på fotoredigering, de er ordentlige, solide og jeg vil si at de fokuserer mye på støy-reduksjon. :)

Lenke til kommentar

Du kan ikke si at plast er en praktisk løsning. Okei, det finnes forskjellige typer plast. Det skal jeg være enig i. De dyrere maskinene har bedre plast enn billigmodellene, og denne plasten kan jo til og med være bra.

Men plast er vel ikke et stoff som tåler mer slitasje enn aluminium? Har sluttet å telle alle Dell-maskinene jeg har sett med løse skjermfester og sprekker både her og der, svikt i plasten (forårsaker tastaturmerker på skjermen) osv.

Aluminium hjelper jo også til med å fordele varmen utover areal, slik at selve byggematerialet supplerer viftene. Det er jo genialt.

Lenke til kommentar
Du kan ikke si at plast er en praktisk løsning. Okei, det finnes forskjellige typer plast. Det skal jeg være enig i. De dyrere maskinene har bedre plast enn billigmodellene, og denne plasten kan jo til og med være bra.

Men plast er vel ikke et stoff som tåler mer slitasje enn aluminium? Har sluttet å telle alle Dell-maskinene jeg har sett med løse skjermfester og sprekker både her og der, svikt i plasten (forårsaker tastaturmerker på skjermen) osv.

Aluminium hjelper jo også til med å fordele varmen utover areal, slik at selve byggematerialet supplerer viftene. Det er jo genialt.

Det er nettopp derfor jeg sier Business-laptoper, slike billigere laptoper med tynne skjermfester og slank form har ofte en tendens til å få slark i hengslene og slå sprekker, men business-laptoper er designet for å tåle en trøkk og få minimalt med slark i hengslene.

Dette var noe min far fortalte meg, han sluttet med slike "hjemme-laptoper" da han fikk en slik erfaring. :)

Lenke til kommentar
Kloke svar!=!?

Ikke HP nei, så er heller ikke macbook noe å satse på. Er ikke apple fan med unntak av nanon ;)

Videre.......?

Hva?.............................::......::::..:::.:::.punktumpunktum

Det svaret gjorde meg ikke særlig klokere.

Ikke meg heller ;)

Hvor mye vil en mac med windows koste? Sistgang jeg sjekka så (skal ikke kaste stein i glasshus) er pris forhold ytelse fremdeles i favør PC.

Så det blir uansett en PC, har testa en FSC laptop, som støya lite og satte man den på silent mode så måtte jeg legge øret helt nedtil for å høre vifta.

Får visstnok tak i en ifra X-serier med 18,4" skjerm, full-hd oppløsning, Centrino 2 2,66ghz prosessor, Nvidia 9600GT (ikke det grommeste), 1TB HDD, BD-rom und so weiter for 10856NOK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...