AM Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har en bærbar PC med kun en USB-port, som jeg skal benytte to USB enheter på. Denne skal benyttes i båt, så jeg har ikke 220V strømforsyning. Hvilke muligheter har jeg? Mvh Aksel Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 kommer litt an på hvilket utstyr du bruker.. det eneste jeg har hatt problemer med i en ikke-powered hub, var et gammelt webkamera. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 En USB-port kan jo i prinsippet ha ganske mange enheter tilkoblet, så det finnes vel "splittere" som gjør at du kan koble til flere enheter. En annen mulighet er å kjøpe et USB/USB2 kort som du setter i utvidelsesporten på PCen (PCMCIA - forutsetter at du har en..) Disse kortene fåes fra 400 kr og vil gi deg 2 ekstra porter Lenke til kommentar
AM Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Skal bruke USB trådløs nettverk adapter og en dongle (hardwarelås, skulle ikke tro den bruker mye strøm selv om den lyser). Finnes det en "splitter" som nevnt her, eller må jeg ha en HUB? I begge tilfeller, kan det være en risiko for at jeg "brenner" strømforsyningen i USB-porten fordi det går for mye strøm der? Aksel Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 jeg kjøpte en finfin liten 1 -> 4 ports splitter som jeg har koblet alt mulig rusk og rask til. det eneste problemet er hvis enheten ikke får tilstrekkelig strøm, men da sier windows ifra. ingen fysisk skade skal skje på laptop'en.. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har også kun 1 USB 1 port på lapen. Bestilte meg nettopp et PCMCIA kort med 2 USB 2 porter... Komplett hadde et demobrukt kort som de solgte til 230 kr!! Jeg planlegger å bruke kortet med ekstern harddisk og da er det langt bedre med et par ekstra usb 2 porter enn den treige usb 1 porten... Dessuten bruker jeg opp den ene porten med en eksern mus. Tror ikke du kan skade maskinen med en usb splitter/hub, men du kan nok kanskje få problemer med for mange strømkrevende enheter.. har ikke noen særlig erfaring med dette.. Den største fordelen med å kjøpe et ekstra kort er jo at USB 2 er sinnsykt mye raskere... men denne hastigheten er jo ikke nødvendig da hvis ikke store datamengder skal overføres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå