EMS15 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Kan ihvertfall få Nikon D40 til 3000, og kanskje litt under på kampanjer. Har det selv, og er ganske fornøyd, utover er jeg ikke sikker på hva prisene ligger på. Søstera mi har det kameraet. Hun bor ikke her så har ikke mulighet til å låne det heller. prøvde det i konfirmasjonen til fetteren min. Det er veldig bra Har dessverre ikke mulighet til å kjøpe det på en stund enda, og da snakker vi til kanskje etter sommerferien! Tråden er fortsatt åpen for ideer, samt til programmer for redigering av bilder. Har Photoshop cs3 men er ikke så godt kjent på det.. Er mye kult man kan gjøre med photoshop uten bilder. Webdesign hadde kanskje også vært noe? Mye man kan lære på egenhånd. Webdesgn.. Fortell mer ! Lenke til kommentar
trudel Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Kan minimalt lite selv. Men kjæresten min begynte så smått med litt web-design forrige skoleår, og fikk sommerjobb som web-designer noen måneder etterpå, og er ganske så flink i dag, og han har lært det meste selv. Er jo også verdt å nevne at du ikke trenger dyre programmer for å kode en webside, kan bruke noe så enkelt som notepad. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Kan minimalt lite selv. Men kjæresten min begynte så smått med litt web-design forrige skoleår, og fikk sommerjobb som web-designer noen måneder etterpå, og er ganske så flink i dag, og han har lært det meste selv. Er jo også verdt å nevne at du ikke trenger dyre programmer for å kode en webside, kan bruke noe så enkelt som notepad. Har prøvd det selv. Men kan du kanskje høre med ham / henne hvor han fant ut forskjellige ting.. fremgangsmåter og sånt. Lenke til kommentar
trudel Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jepp, kan sende ham inn hit så snart han dukker opp på msn. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Jepp, kan sende ham inn hit så snart han dukker opp på msn. Takk Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Nye ideer er fortsatt velkommen :] Fått tre ideer jeg kunne tenke meg. Og det er: Fotografering / Photoshop, RC fly og webdesign. Ekstra takker til: hiTmanhiT og trudel som har vert til stor hjelp Setter fortsatt stor pris på nye ideer, og flere innlegg om fotografering / photoshop (Og andre redigeringsprogrammer) og om webdesign. Spesielt interessert i andre RC fly enn WILGA 2000 og Dynam Cessna 182 som er høyeste på listen. Og andre fotoapparater enn Nikon D40, eller mer info om den. Endret 25. mars 2009 av EMS15 Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Hva med en god blanding av RC fly, fotografering og Webdesign? Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Kan minimalt lite selv. Men kjæresten min begynte så smått med litt web-design forrige skoleår, og fikk sommerjobb som web-designer noen måneder etterpå, og er ganske så flink i dag, og han har lært det meste selv. Er jo også verdt å nevne at du ikke trenger dyre programmer for å kode en webside, kan bruke noe så enkelt som notepad. Har prøvd det selv. Men kan du kanskje høre med ham / henne hvor han fant ut forskjellige ting.. fremgangsmåter og sånt. Hei, er meg som er webgutten til trude Er selv ganske heldig og har to eldre brødre som begge er ekstremt dyktige i webdesign/programmering. Dette har nok vært den største drivkraften for å gidde å lære det selv, og har kanskje på noen måter vært et fripass. De første webjobbene jeg fikk var gjennom dem. Men det som var veldig overraskende var at overgangen fra å ha totalt ingen peiling på koding/webdesign til å være ganske middelmådig, var ekstremt liten! Det beste tipset jeg kan gi er egentlig bare å prøve og feile til du får til noe som ligner på det du ville frem til. Den mest essensielle websiden og læringsportalen som finnes når man skal lære seg html og css er www.w3schools.com - der finner du egentlig alt du trenger fra å gå Så anbefaler jeg deg å la deg inspirere av andre websider. Har du noen websider du synes er veldig godt designet, er det ekstremt bra å ta inspirasjon fra disse. En av drivkraftene for å lære meg webdesign var når jeg så hvor mange genialt designet websider som finnes. Om du går inn for å lære deg design tar det ikke lang tid før du blir skikkelig hekta på deilige gradients, bra bruk av farge og andre essensielle ting innenfor webdesign. Etter hvert begynner du å lure på hvordan det hele er satt sammen, og du begynner å fikle litt rundt til du har noe som ligner! Ta steg for steg, prøv deg frem. Det er veldig gøy, og en svært lønnsom hobby! Endret 25. mars 2009 av Whalecore Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Kan minimalt lite selv. Men kjæresten min begynte så smått med litt web-design forrige skoleår, og fikk sommerjobb som web-designer noen måneder etterpå, og er ganske så flink i dag, og han har lært det meste selv. Er jo også verdt å nevne at du ikke trenger dyre programmer for å kode en webside, kan bruke noe så enkelt som notepad. Har prøvd det selv. Men kan du kanskje høre med ham / henne hvor han fant ut forskjellige ting.. fremgangsmåter og sånt. Hei, er meg som er webgutten til trude Er selv ganske heldig og har to eldre brødre som begge er ekstremt dyktige i webdesign/programmering. Dette har nok vært den største drivkraften for å gidde å lære det selv, og har kanskje på noen måter vært et fripass. De første webjobbene jeg fikk var gjennom dem. Men det som var veldig overraskende var at overgangen fra å ha totalt ingen peiling på koding/webdesign til å være ganske middelmådig, var ekstremt liten! Det beste tipset jeg kan gi er egentlig bare å prøve og feile til du får til noe som ligner på det du ville frem til. Den mest essensielle websiden og læringsportalen som finnes når man skal lære seg html og css er www.w3schools.com - der finner du egentlig alt du trenger fra å gå Så anbefaler jeg deg å la deg inspirere av andre websider. Har du noen websider du synes er veldig godt designet, er det ekstremt bra å ta inspirasjon fra disse. En av drivkraftene for å lære meg webdesign var når jeg så hvor mange genialt designet websider som finnes. Om du går inn for å lære deg design tar det ikke lang tid før du blir skikkelig hekta på deilige gradients, bra bruk av farge og andre essensielle ting innenfor webdesign. Etter hvert begynner du å lure på hvordan det hele er satt sammen, og du begynner å fikle litt rundt til du har noe som ligner! Ta steg for steg, prøv deg frem. Det er veldig gøy, og en svært lønnsom hobby! Dette med koding, html og css har jeg alltid vert opptatt av. Har aldri forstått noe som helst, men det har også hatt mye med at jeg har hatt veldig liten tålmodighet av å se filmer på youtube og ikke få til noe. Jeg kommer absolutt til å skjekke ut www.w3schools.com i morgen, men idag er jeg for trøtt:P Hvis jeg finner dette interessant kan jeg spørre deg om spørsmål senere hvis jeg lurer på noe? Hittil er du den eneste jeg vet om som driver med dette. Og hva er definisjonene på HTML, XHTML, CSS og TCP/ IP? Alle må jo begynne et sted Endret 25. mars 2009 av EMS15 Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Henge på 4chan! rules 1 and 2. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Kan minimalt lite selv. Men kjæresten min begynte så smått med litt web-design forrige skoleår, og fikk sommerjobb som web-designer noen måneder etterpå, og er ganske så flink i dag, og han har lært det meste selv. Er jo også verdt å nevne at du ikke trenger dyre programmer for å kode en webside, kan bruke noe så enkelt som notepad. Har prøvd det selv. Men kan du kanskje høre med ham / henne hvor han fant ut forskjellige ting.. fremgangsmåter og sånt. Hei, er meg som er webgutten til trude Er selv ganske heldig og har to eldre brødre som begge er ekstremt dyktige i webdesign/programmering. Dette har nok vært den største drivkraften for å gidde å lære det selv, og har kanskje på noen måter vært et fripass. De første webjobbene jeg fikk var gjennom dem. Men det som var veldig overraskende var at overgangen fra å ha totalt ingen peiling på koding/webdesign til å være ganske middelmådig, var ekstremt liten! Det beste tipset jeg kan gi er egentlig bare å prøve og feile til du får til noe som ligner på det du ville frem til. Den mest essensielle websiden og læringsportalen som finnes når man skal lære seg html og css er www.w3schools.com - der finner du egentlig alt du trenger fra å gå Så anbefaler jeg deg å la deg inspirere av andre websider. Har du noen websider du synes er veldig godt designet, er det ekstremt bra å ta inspirasjon fra disse. En av drivkraftene for å lære meg webdesign var når jeg så hvor mange genialt designet websider som finnes. Om du går inn for å lære deg design tar det ikke lang tid før du blir skikkelig hekta på deilige gradients, bra bruk av farge og andre essensielle ting innenfor webdesign. Etter hvert begynner du å lure på hvordan det hele er satt sammen, og du begynner å fikle litt rundt til du har noe som ligner! Ta steg for steg, prøv deg frem. Det er veldig gøy, og en svært lønnsom hobby! Dette med koding, html og css har jeg alltid vert opptatt av. Har aldri forstått noe som helst, men det har også hatt mye med at jeg har hatt veldig liten tålmodighet av å se filmer på youtube og ikke få til noe. Jeg kommer absolutt til å skjekke ut www.w3schools.com i morgen, men idag er jeg for trøtt:P Hvis jeg finner dette interessant kan jeg spørre deg om spørsmål senere hvis jeg lurer på noe? Hittil er du den eneste jeg vet om som driver med dette. Og hva er definisjonene på HTML, XHTML, CSS og TCP/ IP? Alle må jo begynne et sted Bare å spør om det er noe du lurer på, skal klare å hjelpe deg med det grunnleggende. HTML og XHTML er egentlig det samme. Det er forskjellige versjoner av HTML, og XHTML er egentlig bare en nyere versjon (med bittesmå oppdateringer) av HTML. HTML er et markeringsspråk. Funksjonen til HTML er å si hvordan strukturen på en webside skal være, mens CSS forteller hvordan de forskjellige elementene skal se ut. Hvordan de skal oppføre seg rett og slett. Si at du har et element som vi kaller for "element1". Et element kan være hva som helst, et bilde eller en tekstboks. Inne i dette elementet skal det stå "Hei" Dette elementet kan for eksempel se sånn ut i HTML-koden din: <div id="element1"> Hei </div> Nå har vi sagt at det skal være et element som heter "element1" i websiden din, og at det skal stå "Hei". Men vi har ikke sagt hvordan elementet skal oppføre seg enda. Det gjør vi ved hjelp av CSS: #element1 { background-color: white; font-family: arial; } Her forteller vi at bakgrunnsfargen i elementet "element1" er hvit og at fonten er arial. Om du forstår prinsippet ovenfor så er du på god veg. TCP/IP er ikke relatert til webdesign, så det trenger du ikke tenke på. Ikke har jeg særlig peiling på det heller, men det er det helt sikkert noen andre her som har. Endret 25. mars 2009 av Whalecore Lenke til kommentar
trudel Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Nye ideer er fortsatt velkommen :] Fått tre ideer jeg kunne tenke meg. Og det er: Fotografering / Photoshop, RC fly og webdesign. Ekstra takker til: hiTmanhiT og trudel som har vert til stor hjelp Setter fortsatt stor pris på nye ideer, og flere innlegg om fotografering / photoshop (Og andre redigeringsprogrammer) og om webdesign. Spesielt interessert i andre RC fly enn WILGA 2000 og Dynam Cessna 182 som er høyeste på listen. Og andre fotoapparater enn Nikon D40, eller mer info om den. Denne siden har en god del photoshop-tutorialer, alt fra basic til det litt mer avanserte. Du må selv bestemme hva du har lyst å lære med photoshop, ettersom mulighetene er uendelige. Videre med kameraer kan jeg si at jeg har Nikon D40 selv. Det er et gammelt kamera, og mangler autofokus i kamerahuset, men så lenge du har linser med autofokus går det bra (det har forøvrig linsen du får det med også). Ellers har kamera alt jeg har behov for ihvertfall, jeg kan sitte i timesvis med de forskjellige funksjonene. Er kanskje også verdt å nevne at den nyere Nikon-modellen D60 også er på tilbud i disse dager på rett under 4000. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Kan minimalt lite selv. Men kjæresten min begynte så smått med litt web-design forrige skoleår, og fikk sommerjobb som web-designer noen måneder etterpå, og er ganske så flink i dag, og han har lært det meste selv. Er jo også verdt å nevne at du ikke trenger dyre programmer for å kode en webside, kan bruke noe så enkelt som notepad. Har prøvd det selv. Men kan du kanskje høre med ham / henne hvor han fant ut forskjellige ting.. fremgangsmåter og sånt. Hei, er meg som er webgutten til trude Er selv ganske heldig og har to eldre brødre som begge er ekstremt dyktige i webdesign/programmering. Dette har nok vært den største drivkraften for å gidde å lære det selv, og har kanskje på noen måter vært et fripass. De første webjobbene jeg fikk var gjennom dem. Men det som var veldig overraskende var at overgangen fra å ha totalt ingen peiling på koding/webdesign til å være ganske middelmådig, var ekstremt liten! Det beste tipset jeg kan gi er egentlig bare å prøve og feile til du får til noe som ligner på det du ville frem til. Den mest essensielle websiden og læringsportalen som finnes når man skal lære seg html og css er www.w3schools.com - der finner du egentlig alt du trenger fra å gå Så anbefaler jeg deg å la deg inspirere av andre websider. Har du noen websider du synes er veldig godt designet, er det ekstremt bra å ta inspirasjon fra disse. En av drivkraftene for å lære meg webdesign var når jeg så hvor mange genialt designet websider som finnes. Om du går inn for å lære deg design tar det ikke lang tid før du blir skikkelig hekta på deilige gradients, bra bruk av farge og andre essensielle ting innenfor webdesign. Etter hvert begynner du å lure på hvordan det hele er satt sammen, og du begynner å fikle litt rundt til du har noe som ligner! Ta steg for steg, prøv deg frem. Det er veldig gøy, og en svært lønnsom hobby! Dette med koding, html og css har jeg alltid vert opptatt av. Har aldri forstått noe som helst, men det har også hatt mye med at jeg har hatt veldig liten tålmodighet av å se filmer på youtube og ikke få til noe. Jeg kommer absolutt til å skjekke ut www.w3schools.com i morgen, men idag er jeg for trøtt:P Hvis jeg finner dette interessant kan jeg spørre deg om spørsmål senere hvis jeg lurer på noe? Hittil er du den eneste jeg vet om som driver med dette. Og hva er definisjonene på HTML, XHTML, CSS og TCP/ IP? Alle må jo begynne et sted Bare å spør om det er noe du lurer på, skal klare å hjelpe deg med det grunnleggende. HTML og XHTML er egentlig det samme. Det er forskjellige versjoner av HTML, og XHTML er egentlig bare en nyere versjon (med bittesmå oppdateringer) av HTML. HTML er et markeringsspråk. Funksjonen til HTML er å si hvordan strukturen på en webside skal være, mens CSS forteller hvordan de forskjellige elementene skal se ut. Hvordan de skal oppføre seg rett og slett. Si at du har et element som vi kaller for "element1". Et element kan være hva som helst, et bilde eller en tekstboks. Inne i dette elementet skal det stå "Hei" Dette elementet kan for eksempel se sånn ut i HTML-koden din: <div id="element1"> Hei </div> Nå har vi sagt at det skal være et element som heter "element1" i websiden din, og at det skal stå "Hei". Men vi har ikke sagt hvordan elementet skal oppføre seg enda. Det gjør vi ved hjelp av CSS: #element1 { background-color: white; font-family: arial; } Her forteller vi at bakgrunnsfargen i elementet "element1" er hvit og at fonten er arial. Om du forstår prinsippet ovenfor så er du på god veg. TCP/IP er ikke relatert til webdesign, så det trenger du ikke tenke på. Ikke har jeg særlig peiling på det heller, men det er det helt sikkert noen andre her som har. Takk Sitter på w3schools nå Mye spennende. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Nye ideer er fortsatt velkommen :] Fått tre ideer jeg kunne tenke meg. Og det er: Fotografering / Photoshop, RC fly og webdesign. Ekstra takker til: hiTmanhiT og trudel som har vert til stor hjelp Setter fortsatt stor pris på nye ideer, og flere innlegg om fotografering / photoshop (Og andre redigeringsprogrammer) og om webdesign. Spesielt interessert i andre RC fly enn WILGA 2000 og Dynam Cessna 182 som er høyeste på listen. Og andre fotoapparater enn Nikon D40, eller mer info om den. Denne siden har en god del photoshop-tutorialer, alt fra basic til det litt mer avanserte. Du må selv bestemme hva du har lyst å lære med photoshop, ettersom mulighetene er uendelige. Videre med kameraer kan jeg si at jeg har Nikon D40 selv. Det er et gammelt kamera, og mangler autofokus i kamerahuset, men så lenge du har linser med autofokus går det bra (det har forøvrig linsen du får det med også). Ellers har kamera alt jeg har behov for ihvertfall, jeg kan sitte i timesvis med de forskjellige funksjonene. Er kanskje også verdt å nevne at den nyere Nikon-modellen D60 også er på tilbud i disse dager på rett under 4000. Fant ut at Photoshopen min ikke funker av en eller annen grunn.. Riktignok var det en crack lastet ned fra thebiratebay, må se å få kjøpt det snart :] Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Holder på med koding. Noe av det mest spennende jeg har gjort siden.. Kan ikke huske hvor lenge! Flyet er bestilt og jeg samler inn noen slanter til kamera :] Jeg har fått svar på tråden men jeg vet ikke om jeg vil sette den til løst enda siden det kanskje er andre som trenger et liv Fortsett og pøse på med ideer Lenke til kommentar
Requi Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Angående kamera-anbefalinger; Canon EOS 400D er et knall-kamera med 10,1 Mpx. Tror det er på en pris rundt det Nikon kameraet noen her har snakket om, men 400D' er et hakk bedre enn D40'en til Nikon. Må bare si at fotografering er kjempegøy Driver med det selv, samt litt C++ (programering) som også er spennende. Spiller hockey i tillegg, noe du kanskje interesserer deg litt for? ^^ Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Angående kamera-anbefalinger; Canon EOS 400D er et knall-kamera med 10,1 Mpx. Tror det er på en pris rundt det Nikon kameraet noen her har snakket om, men 400D' er et hakk bedre enn D40'en til Nikon. Må bare si at fotografering er kjempegøy Driver med det selv, samt litt C++ (programering) som også er spennende. Spiller hockey i tillegg, noe du kanskje interesserer deg litt for? ^^ Tenkte jeg skulle begynne å jobbe litt til sommeren :] da får jeg kamera fortere enn svint Landhockey eller Ishockey? Jeg suger til å stå på skøyter xP Men landhockey er gøyt Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Holder på med koding. Noe av det mest spennende jeg har gjort siden.. Kan ikke huske hvor lenge! Flyet er bestilt og jeg samler inn noen slanter til kamera :] Jeg har fått svar på tråden men jeg vet ikke om jeg vil sette den til løst enda siden det kanskje er andre som trenger et liv Fortsett og pøse på med ideer Kva for et fly ble det? Skulle det oppstå spørsmål eller noe under montering ellers lignende, bare ta kontakt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå